۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین یارانه معیشتی سال ۹۹ واریز شد/ هر خانوار چقدر دریافت کرد؟

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۲۱
کد خبر: 509763
آخرین یارانه معیشتی سال ۹۹ واریز شد/ هر خانوار چقدر دریافت کرد؟

شانزدهمین یارانه معیشتی 55 تا 205 هزار تومانی شب گذشته به حساب سرپرست خانوارها واریز شد. همچنین سومین قسط از دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارها کسر شد.

اقتصاد آنلاینسیده زهرا محمودی؛ 24 آبان ماه سال گذشته بود که قیمت بنزین به صورت ناگهانی افزایش یافت؛ این افزایش قیمت برای بنزین سهمیه‌ای 50درصد و برای بنزین آزاد 200درصد بود. پس از افزایش قیمت بنزین، درآمدهای حاصل از آن 30هزار میلیارد تومان اعلام و مقرر شد تا این رقم برای 60میلیون ایرانی واریز شود. در دوم آذر ماه99 نیز اولین مرحله از این یارانه به حساب سرپرست خانوارها واریز شد.

بر اساس آخرین تصمیم، مقرر شد تا بر حسب تعداد اعضای خانوار، یارانه‌ای بین 55 تا 205هزار تومان برای خانواده‌های ایرانی واریز شود؛ یعنی خانوارهای یک نفره 55هزار تومان، خانوارهای دو نفره 103 هزار تومان، خانوارهای سه نفره 138هزار تومان، خانوارهای چهار نفره 172هزار تومان و خانوارهای پنج نفره 205هزار تومان یارانه دریافت کنند.

حال 16ماه از این تصمیم می‌گذرد و واریز این یارانه معیشتی همچنان ادامه دارد؛ ساعت24 شب گذشته نیز شانزدهمین مرحله از یارانه معیشتی 55 تا 205هزار تومانی، به عنوان آخرین یارانه معیشتی در سال99 به حساب خانوارها واریز شد.

در پایان گفتنی است؛ سومین قسط از دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی از حساب سرپرستان خانوارها مشمول این وام کسر شد.