در حالی که اقتصاد هند به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و ضررهای قابل توجهی را تجربه کرد، آمار ارائه شده نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه پایانی سال 2020 به سطح پیش از کرونا بازگشته است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ پس از آنکه تولید ناخالص داخلی هند در سه ماهه ژوئن 23.9درصد و در سه ماهه سپتامبر 7.5درصد سقوط را تجربه کرد، در حال حاضر حساب‌های ملی به سطح یک سال گذشته بازگشته‌اند. در سه ماهه سپتامبر، تولید ناخالص داخلی با افزایش 0.4درصدی نسبت به فصل مشابه در سال مالی 2019-2020، به 490میلیارد دلار رسید. این روند بهبودی از زمانی صورت گرفته که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هند رو به کاهش است.

گفتنی است که سقوط اقتصاد هند یکی از بدترین موارد در میان اقتصادهای بزرگ جهان بود؛ به عنوان مثال اقتصاد آمریکا در سه ماهه ژوئن و سپتامبر در مبنای قابل مقایسه به ترتیب 9.5 و 2.9درصد دچار انقباض شده است.

هند در اواخر ماه مارس، پس از بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی وارد قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا شد، بنابراین اثرات در خانه ماندن در سه ماهه منتهی به ژوئن کاملا قابل مشاهده بود.

در حالی که اکثر دیگر اقتصادهای بزرگ جهان سه ماهه سوم رکود اقتصادی را بین ماه‌های اکتبر و دسامبر تجربه کردند، هند به رشد سال گذشته بازگشت. قابل ذکر است که چین تنها یک فصل (ژانویه تا مارس 2020) رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا را تجربه کرد.

در نمودار ارائه شده، وضعیت تولید ناخالص داخلی هند را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-02-28_11-40-47