۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

افزایش ۵۰درصدی حقوق کارمندان دولت/ اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 508389
افزایش ۵۰درصدی حقوق کارمندان دولت/ اختصاص ۲۰هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان پرداخت شد، گفت: برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، نمایندگان بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه‌ای در دیداری با معان رییس جمهور، ضمن تقدیر از وفای به عهد  نوبخت و شجاعت در اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان؛ خواستار تشکیل کارگروهی برای نظارت بر اجرای این موضوع شده و رعایت عدالت در همسان‌سازی حقوق تمامی بازنشستگان شدند. آن‌ها عنوان کردند سفره‌هایشان کوچک شده اما تعداد نفرات دور آن با حضور فرزندان بیکار و نوه‌هایشان بیشتر شده است.

نوبخت در این جلسه اظهار داشت: بر اساس قانون، رصد توسعه کشور، برعهده سازمان برنامه و بودجه کشور است. بر این اساس از سال ۹۲ تا ۹۷، برای دستیابی به توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه نسبی از طریق کاهش نرخ تورم و حفظ ارزش پول ملی تلاش‌هایی صورت گرفت و این مساعی تا حدی باعث تقلیل تورم و تبدیل نرخ دو رقمی آن به نرخ یک رقمی با حداقل کاهش ارزش پول ملی شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: از سال ۹۶ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شروع شد؛ هر سال ۳۰۰۰ تا ۳۴۰۰ میلیارد تومان و امسال نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی پرداخت شد.

به گفته وی، برای افزایش قدرت خرید کارمندان دولت در سال گذشته، ۵۰ درصد به حقوقشان اضافه شد و این باعث شکاف و تبعیض میان دریافتی شاغلین و بازنشستگان شد. همین امر باعث شد اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق قوت بیشتری بگیرد. از همین رو کار تازه‌ای آغاز شد. البته هنوز عده‌ای از طرح همسان‌سازی بازمانده اند؛ به همین دلیل در هیات دولت نیز مقرر شد که این موضوع کماکان بررسی شود و همه مشکلات اجرایی به تدریج مرتفع و احقاق حق شود تا هیچ احدی از این نظام پرداخت جا نماند.

معاون رییس جمهور اجرای قانون همسان‌سازی حقوق را غیرقابل بازگشت خواند که حتی در دولت بعد هم ادامه خواهد یافت و در مواجهه با درخواست بازنشستگان برای تدوین لایحه‌ای در دولت به منظور تثبیت دائم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین، افزود: اگرچه مجلس هنوز لایحه دو فوریتی دولت برای این منظور را با گذشت دو ماه اعلام وصول نکرده اما دولت برای اطمینان خاطر بازنشستگان محترم می‌تواند لایحه‌‍ای برای دائمی کردم اجرای همسان‌سازی حقوق به مجلس ارائه دهد.

نوبخت با اظهار امیدواری درخصوص اصلاح یا تغییر نظام پرداخت بازنشستگی، اذعان داشت که اجرای طرح به نحو شایسته‌ای شروع شده و امیدواریم بنحو بایسته نیز آن را به سرانجام برسانیم.