۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

اقتصاد آمریکا در مسیر بهبود قرار گرفت؟/ بازگشت مشاغل به حالت عادی زمان‌بر است

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
کد خبر: 505555
اقتصاد آمریکا در مسیر بهبود قرار گرفت؟/ بازگشت مشاغل به حالت عادی زمان‌بر است

به دنبال امیدواری ناشی از تصویب بسته محرک 1.9تریلیون دلاری و موفقیت نسبی در واکسیناسیون، خوش‌بینی به بهبود اقتصاد ایالات متحده افزایش یافته، اما انتظار می‌رود بهبود وضعیت بیکاری و بازگشت آن به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا سال‌ها طول بکشد.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، از آنجا که بسته محرک برنامه‌ریزی شده توسط جو بایدن به تقویت فعالیت اقتصادی کمک می‌کند، پیش‌بینی می‌شود اقتصاد ایالات متحده در طول یک سال به سطح پیش از بیماری کووید-19 بازگردد؛ اما احتمالا بازگشت بیکاری به سطح اوایل سال 2020، بیش از یک سال طول بکشد.

گفتنی است که خوش‌بینی اکثر اقتصاددانان به بهبود اقتصاد، به دلیل تصویب بسته محرک 1.9تریلیون دلاری و موفقیت در استفاده از واکسن کووید-19 افزایش یافته است. از سویی این خوش‌بینی، انتظارات برای رشد و تورم در آینده را بالا برده است.

بر اساس آمار به دست آمده، اقتصاد آمریکا پس از تجربه سقوط 31.4درصدی در سه ماهه دوم سال 2020، در سه ماهه سوم با رشد سالانه 33.4درصدی بهبود یافت و در سه ماهه چهارم به رشد 4درصدی رسید.

انتظار می‌رود اقتصاد این کشور در سه فصل بعدی به ترتیب 6درصد، 6.3درصد و 4.6درصد رشد داشته باشد. برای سال کامل نیز، رشد 4.7درصدی در سال 2021، و رشد 3.5درصدی برای سال 2022 پیش‌بینی می‌شود.

با این حال، خطراتی مانند احتمال شیوع ویروس جهش‌یافته و ایجاد اختلال در برنامه واکسیناسیون وجود دارد که می‌تواند اقتصاد آمریکا را از مسیر رشد منحرف کند.

قابل ذکر است که به دلیل عدم اطمینان از تغییرات بالقوه ساختاری در اقتصاد، ممکن است روند بهبود در مشاغل کمی بیشتر طول بکشد. کار از خانه یا دورکاری به این معنی است که شهرهای بزرگ، کافه‌ها و رستوران‌ها و مشاغلی از این قبیل، به نیروی کار نیاز ندارند.