۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

۵۲درصد مالیات کشور در تهران وصول می‌شود/ سهم تهران از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

۲۲ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۰۲
کد خبر: 504892
۵۲درصد مالیات کشور در تهران وصول می‌شود/ سهم تهران از تولید ناخالص داخلی چقدر است؟

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، بدون احتساب درآمدهای نفتی، یک چهارم تولید ناخالص داخل کشور در استان محقق و کسب می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، واقف بهروزی اعلام کرد: وضعیت اقتصادی استان تهران با دیگر استان‌ها قابل مقایسه نیست و این موضوع را می توان در شاخص های اقتصادی و در عملکرد مشاهده کرد.

وی یادآورشد: بیشتر درآمدهای استان تهران مربوط به درآمدهای مالیاتی است و استان تهران به تنهایی ۵۲ درصد این رقم در کل  کشور را کسب می کند.

بهروزی اظهارداشت: در بسیاری از شاخص های اقتصادی، تهران با فاصله رتبه نخست کشور را دارد و به عنوان پیشانی اقتصاد کشور شناخته می شود.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: میزان درآمد این استان در سال ۹۸، ۶۸ هزار میلیارد تومان با سهم ۵۲ درصدی از درآمدهای کشور بود در حالی که سایر استان ها بطور متوسط فقط ۲ هزار میلیارد تومان را کسب و محقق کردند.

وی خاطرنشان کرد: نرخ با سوادی در استان تهران ۹۳ درصد و جمعیت فعال این استان نزدیک ۸۰ درصد است و آخرین عدد ثبت شده برای مشارکت اقتصادی آن به ۳۹.۳ درصد می رسد.

بهروزی ادامه داد: نرخ مشارکت اقتصادی استان تهران ۳۹.۳ درصد ثبت شده در حالی که این رقم برای کشور به ۴۱.۴ درصد می رسد و متاسفانه این نرخ برای کشور و این استان مطلوب نیست.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: نرخ بیکاری استان تهران در پاییز امسال به ۶.۸ درصد رسید که نسبت به پاییز سال ۱۳۹۸ ۲.۶ کاهش دارد.

وی در عین حال اعلام کرد: سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور ۹ درصد است، در حالی که در تهران این عدد به کمتر از ۲ درصد می رسد.