با توجه به تاثیر ویروس کرونا بر بازار کار ایالات متحده مشاهده می‌شود که در طول سال 2020، زنان بیشتر از مردان شغل خود را از دست دادند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ جو بایدن، در اولین مصاحبه خود پس از تحلیف به CBS گفت که وی خروج بیش از یک میلیون زن از بازار کار ایالات متحده در جریان بیماری همه‌گیر کووید-19 را یک وضعیت اضطراری ملی می‌داند.

ارقام ارائه شده از سوی اداره آمار کار نشان می‌دهد که مشارکت زنان در بازار کار ایالات متحده هنوز کمتر از مردان است. در حالی که تعداد مردان و زنان سفیدپوستی که در فاصله سه ماهه نخست تا سه ماهه چهارم سال 2020 از نیروی کار خارج شدند تنها اندکی تفاوت داشت، زنان و مردان سیاه‌پوست به صورت نامتناسبی تحت تاثیر این وضعیت قرار گرفتند.

در میان اسپانیایی‌زبان‌ها، مردان بیشتر از حد متوسط جزء نیروی کار باقی ماندند، در حالی که زنان بالاترین میزان از دست دادن شغل را در میان سایر نژادها و قومیت‌ها تجربه کردند.

در مجموع، 1.64میلیون زن آمریکایی تا پایان سال گذشته از نیروی کار خارج شدند، در حالی که این آمار برای مردان آمریکایی 1.27میلیون مورد بود.

گفتنی است که نرخ مشارکت در نیروی کار شامل افرادی است که جویای شغل هستند و افرادی را که در حال حاضر به دنبال کار نیستند را شامل نمی‌شود.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر در بازار کار ایالات متحده را مشاهده می‌کنید؛

photo_2021-02-09_12-11-10