با توجه به آمار ارائه شده در خصوص وضعیت مشاغل آمریکا در ماه ژانویه، صنعت سرگرمی و میهمان‌نوازی باز هم بیشترین تعداد مشاغل را نسبت به بخش‌های دیگر از دست داده است.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، اقتصاد ایالات متحده در ماه ژانویه شاهد افزایش شغل بود، اما تجزیه و تحلیل تغییرات اشتغال در هر صنعت نشان می‌دهد که بازار کار هنوز درگیر تاثیر بیماری همه‌گیر ویروس کرونا است.

وزارت کار روز جمعه گزارش داد که کل اشتغال غیر کشاورزی در ماه گذشته 49هزار مورد افزایش یافته اما از آنجا که کارفرمایان بخش تفریحی و میهمان‌نوازی به تعدیل نیروهای خود در فصل زمستان ادامه دادند، آغازی ضعیف را برای سال جدید نشان می‌دهد. گفتنی است که نرخ بیکاری به 6.3درصد کاهش یافت.

سی‌ان‌بی‌سی بر اساس داده‌های موجود در گزارش اشتغال، تغییرات کلی صنایع را در ماه ژانویه مورد بررسی قرار داده است. بخش تفریحی و میهمان‌نوازی با از دست دادن 61هزار موقعیت شغلی، باز هم بدترین افت را تجربه کرد. اما بر خلاف ماه دسامبر، ضررهای این صنعت به صورت مساوی‌تری در زیرمجموعه‌های آن تقسیم شد.

قابل ذکر است که رستوران‌ها و کافه‌ها شاهد کاهش 19هزار و 400 شغل بودند، در حالی که هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و سایر کسب و کار مربوط به صنعت اقامتی، 18هزار و 300 شغل را از دست دادند.

در مجموع، از دست رفتن 61هزار شغل در کل صنعت سرگرمی و میهمان‌نوازی ممکن است در میان صنایع دیگر بدترین ضرر را در ماه ژانویه نشان دهد، اما با این وجود پیشرفت قابل توجهی را نسبت به از دست دادن 536هزار شغل در ماه دسامبر داشته است.

در نمودار ارائه شده، میزان تغییر مشاغل مختلف آمریکا در ماه ژانویه را مشاهده می‌کنید؛

مشاغل آمریکا