۰ نفر

۲۰۲۰بدترین سال رشد اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی

۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۱۶
کد خبر: 501767
۲۰۲۰بدترین سال رشد اقتصادی آمریکا پس از جنگ جهانی

روزنامه واشنگتن پست با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر بازار کار گزارش داد که سال۲۰۲۰ بدترین سال رشد اقتصادی برای آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به حساب می‌آید.

به گزارش واشنگتن پست، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که رشد اقتصاد این کشور در سال گذشته ۳.۵ درصد کاهش یافته است زیرا ویروس کرونا باعث تعطیلی مشاغل، مدارس و صنعت های تجاری شده است و این اولین کاهش بی سابقه رشد اقتصادی سالانه از زمان رکود بزرگ در سال ۱۹۴۶ در ایالات متحده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، براساس آمار ارائه شده توسط وزارت بازرگانی آمریکا، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده (GDP) بیشترین کاهش سالانه خود را در ۷۴ سال گذشته در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا تجربه کرده است. 

در کل باید گفت که شیوع همه گیری بیماری کووید ۱۹ باعث شدیدترین فروپاشی اقتصادی از زمان رکود بزرگ در آمریکا شده است و بیش از ۲۰ میلیون شغل و سالها رشد اقتصادی را در ایالات متحده از بین برد.

به دنبال شیوع کرونا در آمریکا شمار مبتلایان به این بیماری به ۲۶ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۶۰۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن نیز به ۴۴۳ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.

همچنین شمار بهبود یافتگان کووید ۱۹ در آمریکا  ۱۶ میلیون و ۷۰ هزار نفر گزارش شده است.

آمریکا بالاترین آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا را دارد. این در حالی است که از یک ماه پیش توزیع واکسن‌های شرکت های فایزر، بیون تک و مدرنا در آمریکا آغاز شده اما روند واکسیناسیون برخلاف آنچه پیش بینی می‌شد، کندتر بوده است.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که از زمان ورود به کارزار انتخابات ریاست جمهوری کنترل همه‌گیری مهار کرونا را اولویت اول خود معرفی کرده از نخستین دقایق بدست گرفتن سکان زمامداری، حدود ۲۵ فرمان اجرایی را امضا کرد که بیش از نیمی از آنها مربوط به کرونا است.​