۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

داستان ادامه‌دار قیمت‌های نجومی قبر +فیلم

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۳۱
کد خبر: 501109
داستان ادامه‌دار قیمت‌های نجومی قبر +فیلم

روزهای گذشته خبری مبنی بر معامله مزارهای ٤٠٠ میلیونی و مقبره‌های ٥ میلیاردی منتشر شد. هرچند این خبر از سوی روابط‌ عمومی بهشت زهرا تکذیب شد، اما این برای اولین بار نیست که خبر فروش قبر با قیمت‌های نجومی منتشر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، قطعات ابتدایی بهشت‌زهرا و موقعیت دنج، کلیدواژه‌های آگهی‌های قبر است که بعضاً قیمت‌های  میلیاردی دارند. بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای شهر تهران بیشترین قیمت قبر در بهشت زهرا 20 میلیون تومان است. اما روزهای گذشته خبری مبنی بر معامله مزارهای 400 میلیون تومانی و مقبره‌های 5میلیاردی منتشر شد. در حال حاضر میانگین قیمت ملک در منطقه یک تهران حدود 60 میلیون تومان است که گویا قیمت‌ قبر یک و نیم متری از آن هم پیشی گرفته‌است.

با این وجود روابط عمومی سازمان بهشت زهرا اعلام کرد که فروش قبر 400 میلیون تومانی صد در صد دروغ و بی اساس است. همچنین سازمان بهشت زهرا  اعلام کرده که به طور متوسط 15 هزار قبر رایگان در سال برای دفن متوفیات به شهروندان تهرانی اختصاص می‌دهد.

قیمت‌های نجومی قبر هر چندوقت یکبار مطرح و هر بار نیز با تکذیبیه‌های مسئولین همراه می‌شود. بهار امسال بود که خبر دیگری مبنی بر  فروش قبرهایی به قیمت 300 میلیون تومان در آرامستان  ابن بابویه در شهرستان ری منتشر شد. اینبار نیز رییس اداره اوقاف شهرستان ری ضمن رد این موضوع بیان کرد که حتی قبر 100 میلیون تومانی هم در بقاع متبرکه جنوب تهران نداریم.

هر چند که هر بار قیمت‌های نجومی قبر تکذیب می‌شود اما این موضوع همچنان چالش برانگیز است.