۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

نرخ ارز در لایحه بودجه ۱۱هزار و ۵۰۰تومان است/ تامین اعتبار طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام

۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۰۹
کد خبر: 499758
نرخ ارز در لایحه بودجه ۱۱هزار و ۵۰۰تومان است/ تامین اعتبار طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: نرخ ارز در لایحه بودجه سال آینده ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است و امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این زمینه هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد باقر نوبخت روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان رضوی طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: افزایش قیمت ارز غیر منطقی، احساسی و تابع شرایط کور بود و  انتظار داریم به رقم‌های متعادل‌تر برگردد.

وی اظهار امیدواری کرد قیمت دلار در جلسه علنی مجلس که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده است به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تقلیل یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت نفت در لایحه بودجه سال آینده ۴۰ دلار پیش‌بینی شده که با توجه به وضعیت موجود، امکان تحقق کامل آن وجود دارد.

وی با اشاره به سهم نفت در بودجه و انتقادهای وارده در این زمینه گفت: دولت ابتدا از بودجه ۸۴۱ هزار میلیارد تومانی ۱۹۹ هزار میلیارد تومان آن را به عنوان سهم نفت در نظر گرفت که حدود ۲۳ درصد کل بودجه را شامل می‌شود.

نوبخت افزود: کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اینطور تشخیص داد که سهم نفت را  به ۲۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهد و در بخش درآمدی و مالیات نیز ۱۲۸ هزار میلیارد تومان افزوده شد که در مجموع ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به سقف منابع در این خصوص  افزوده شده است.

اعتبار طرح‌های نیمه‌تمام خراسان رضوی در دولت دوازدهم تامین شد

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نتایج شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی گفت: در این جلسه اعتبار مورد نیاز  برای ۵۲ طرح و پروژه  نیمه‌تمام که قابلیت اتمام تا پایان دوره خدمت دولت دوازدهم را دارند، تامین شد.

وی افزود: این ۵۲ پروژه نیازمند هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ۳۴۴ میلیارد تومان آن پرداخت شده و برای قسمت ‌باقی مانده با توجه به تخصیص‌ها امکان ابلاغ جود دارد و توافق شد که تا قبل از پایان دوره خدمت دولت این پروژه‌ها در سراسر استان خراسان رضوی  اجرایی شوند.

نوبخت ادامه داد: همچنین اجرای ۱۲۰ پروژه‌ با اعتبار هزار و ۴۹۳ میلیارد تومان که اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر را در خراسان رضوی در بر دارد، در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

وی گفت: مقرر شد در یک مرحله هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرحهای عمرانی و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرحهای تولیدی اختصاص یابد که  طرحهای تولیدی در راستای جهش تولید و طرحهای عمرانی برای توسعه استان و تکمیل زیرساختها می‌باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: سال گذشته در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی مصوب شد تعدادی واحد مسکونی در اختیار افراد نیازمند در استان قرار گیرد و امروز این افتخار را داریم  که کلید چهار هزار واحد مسکونی را تحویل خانواده‌ها می‌دهیم.

وی همچنین در زمینه بودجه‌های زیارت و حاشیه شهر مشهد ادامه داد: برای حاشیه شهر مشهد یک ردیف مستقل داشتیم که بر این اساس عمل می‌شد و و ردیف دیگری به نام "شهید برونسی" در مشهد وجود داشت که با تزریق اعتبار می‌توانستیم به تکمیل زیرساختها در این زمینه اقدام کنیم.

نوبخت گفت: در این راستا اینجانب تاکنون از محلات مشهد و حاشیه این شهر بازدیدهای مختلف داشته‌ام و از آنجا که سایر استانها مانند سیستان و بلوچستان نیز متقاضی این اعتبارات بودند، برای اینکه تعداد این ردیف‌ها زیاد نشوند، همه ردیف‌ها در مجلس به ردیف متمرکز تحت عنوان زیرساخت حاشیه شهرها اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: اما همانطور که اهمیت و اولویت توجه به حاشیه مشهد برای مسوولان ملی و منطقه‌ای روشن و متمایز بود، اکنون موافقت دولت برای اینکه ردیف مستقل با همین عنوان برای مشهد مقدس داشته باشیم، جزو مصوبات امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت و  طبق پیشنهاد استاندار خراسان رضوی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های مشهد و استان لازم است.

معاون رییس جمهوری در باره بودجه زیارت نیز ادامه داد: هر استان و هر شهری در کشور یک مقبره امامزاده دارد و وقتی بحث اعتبار ویژه پیش می‌آید، بقیه مناطق کشور نیز خواستار استفاده از این بودجه هستند، درحالی که حجم زائر و مسافر در مشهد مقدس قابل قیاس با هیچ جای کشور نیست و به  دلیل اهمیت و اولویت شهر مشهد، دولت آمادگی خود را برای تخصیص اعتبار ویژه مربوط به زائران در این کلانشهر اعلام کرده است.

محمد باقر نوبخت به منظور سفر ۲ روزه به دعوت استاندار خراسان رضوی چهارشنبه شب وارد مشهد شد و امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و مجمع نمایندگان استان شرکت کرد.

افتتاح چهار هزار واحد مسکونی در چناران و افتتاح بیمارستان خیرساز ناظران ویژه درمان سرطان از برنامه‌های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در استان خراسان رضوی است.