۰ نفر

دیوان محاسبات؛

۳۵دستگاه دولتی سقف معافیت مالیاتی حقوق را رعایت نکردند

۱۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۳۸
کد خبر: 494183
۳۵دستگاه دولتی سقف معافیت مالیاتی حقوق را رعایت نکردند

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 98 از اجرا نشدن سقف معافیت مالیاتی حقوق در 35 دستگاه‌ و مرکز دولتی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 98 از اجرا نشدن سقف معافیت مالیاتی حقوق در 35 دستگاه‌ و مرکز دولتی خبر داد.

در این گزارش راجع به بند الف قانون بودجه سال 98 آمده است:‌ سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۸ سالانه مبلغ سیصد و سی میلیون  ۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال تعیین می‌شود.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایای فوق العاده ( به استثنای تبصره های (۱) و (۲) ماده (۸۶) قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده (۵) قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب ۱۳۶۸/۱۲/۱۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه ده درصد (۱۰٪) و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه پانزده درصد (۱۵٪) و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه بیست درصد (۲۰%) و نسبت به مازاد چهار برابر تا شش برابر آن مشمول مالیات بیست و پنج درصد (۲۵%) و نسبت به مازاد شش برابر سی و پنج درصد (۳۵٪) است.

میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد (۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیاتهای مستقیم سالانه مبلغ دویست و پنجاه و هشت میلیون ( ۲۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال تعیین می‌شود.

دیوان محاسبات در تفریغ بند الف بودجه آورد: سازمان امور مالیاتی کشور، سقف معافیت مالیاتی موضوع این بند را طی بخشنامه مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۶ جهت اجرا به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ نموده است.

در محدوده بررسی ها، به استثناء دستگاههای اجرایی مندرج در جدول زیر، نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان بخش دولتی و غیردولتی پس از کسر معافیت مالیاتی موضوع ماده (۸۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۱۳۶۶/۱۲/۴ و اصلاحات بعدی آن، در سال ۱۳۹۸ با رعایت نصاب های مقرر در حکم این بند محاسبه شده است.