۰ نفر

رییس سازمان برنامه و بودجه؛

بودجه ۱۴۰۰عملیاتی خواهد بود/ اختصاص ۹۰هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 493290
بودجه ۱۴۰۰عملیاتی خواهد بود/ اختصاص ۹۰هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه ۱۴۰۰ عملیاتی خواهد بود، تنها نمایندگان باید وقت کافی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده در نظر بگیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه  خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بودجه سال آینده لحاظ کرده است، گفت: اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان کافی در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هم دولت با توجه به بند (و) تبصره (۲) بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان منابع لحاظ کرده تا دولت ضمن رد دیون خود به سازمان تامین اجتماعی، این سازمان بتواند در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام کند.

نوبخت گفت: سازمان برنامه و بودجه نسبت به منابع، مصارف، سیاست‌ها و اهداف لایحه بودجه سال آینده گزارش اجمالی را ارائه کرد و بعد از آن دژپسند وزیر اقتصاد درباره درآمد‌های مالیاتی، گمرکی و خصوصی سازی مطالبی را مطرح کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: همچنین زنگنه وزیر نفت و همتی نیز درباره نحوه وصول منابع حاصل از فروش نفت و سیاست‌های ارزی گزارشی ارائه کردند. در سال آینده بالغ بر ۹۵ هزار میلیارد تومان از منابع از طریق واگذاری سهام شرکت‌های دولتی حاصل می‌شود.

نوبخت در پاسخ به سوالی درباره اینکه برخی نمایندگان معتقدند که لایحه بودجه ۱۴۰۰ قابل تحقق نیست، گفت: نمایندگان در سال اول کاری خود می‌خواهند، لایحه‌ای به نفع مردم تصویب کنند، اما با توجه به تجربه ۳۰ سال گذشته خود در بحث بودجه تاکید می‌کنم، این بودجه عملیاتی خواهد بود تنها نمایندگان باید وقت کافی برای بررسی لایحه بودجه سال آینده در نظر بگیرند.