۰ نفر

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد؛

اصلاحات ساختاری گسترده در بانک مرکزی

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبر: 489888
اصلاحات ساختاری گسترده در بانک مرکزی

پور ابراهیمی گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون، تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدرضا پور ابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز(دوشنبه 24آذر ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: نخستین دستورکار کمیسیون اقتصادی بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران بود، از آنجا که کلیات این طرح پیش از این تصویب شده بود در جلسه امروز مواد 1 تا 4 آن بررسی و تصویب شد.

وی در تشریح مواد مذکور، افزود: براساس مواد 1 تا 4 طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران تغییراتی در ساختار، وظایف، ماموریت‌ها و تکالیف بانک مرکزی ایجاد می‌شود تا متناسب با شرایط کنونی کشور، بانک مرکزی بتواند مسیر اصلی را برای کمک و همراهی برای ارتقا شاخص‌های اقتصادی فراهم کند.

رییس کمیسیون اقتصادی بررسی و تصویب کلیات طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران را دومین دستورکار کمیسیون اقتصادی برشمرد و ادامه داد: براساس متن این طرح مقرر است تعیین حسابرس توسط شرکت‌های دولتی، موسسات وابسته به دولت، نهادهای عمومی و شهرداری ها که از جمعیت 100 هزار نفره برخوردار هستند، براساس شاخص‌های مشخصی باشد.

پورابراهیمی با بیان اینکه بررسی طرح نظام جامع حسابداری و حسابرسی سومین دستورکار کمیسیون اقتصادی در نشست امروز بود،اضافه کرد: در جلسه امروز کلیات این طرح تصویب شد؛ ساختار حسابرسی کنونی مشکلات متعددی مانند نظارت‌ها، تدوین استانداردها و... دارد که با این طرح این مسائل رفع می‌شود.