۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

امکان ثبت نام جدید وام کرونا برای سه گروه از مشاغل

۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 489172
امکان ثبت نام جدید وام کرونا برای سه گروه از مشاغل

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت کار با اشاره به اینکه میزان تسهیلات پرداختی کرونا از ابتدا تا کنون ۷۸۸۵۷ میلیارد ریال بوده است گفت: شرایط برای ثبت نام سه گروه مهیا شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین محمودی سفید کوهی، مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره کسب و کارهایی که تسهیلات کرونا دریافت کردند گفت:آن دسته از افرادی که جاماندگان دریافت تسهیلات کرونایی هستند امکان ثبت نام جدید برایشان وجود ندارد.

 وی ادامه داد:برای آنهایی که در سامانه کارا ثبت نام کردند و در گردش بانکی هستند, مقرر شد, تا زمان پرداخت کامل تسهیلات همچنان ادامه داشته باشد. به عبارت دیگر یک فردی که در سامانه کارا ثبت نام کرده است,اما تا کنون وام خود را دریافت نکرده است. برای این دسته از افراد تا زمانی که وام پرداخت شود, پرونده فعال است.

محمودی اظهار داشت:برای یک سری از حوزه ها با توجه به میزان آسیبی که از کرونا دیده اند نیز شرایطی تعریف شده است. حوزه گردشگری, وزشی و فرهنگی از جمله این کسب و کارها هستند.  در حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی,با همکاری وزارت کار و معاونت اقتصادی در ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده شد, بر اساس لیستی که وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی در اختیار وزارت کار قرار داده است, اجازه ثبت نام وجود دارد و تا پایان آذر ماه مشاغل متقاضی می توانند  بر اساس مبلغی که وزارت گردشگری پیشنهاد داده است می توانند از تسهیلات بهره مند شوند.

وی با توجه به اینکه تعدادی از باشگاه های ورزشی به خاطر شرایط کرونایی مجبور به تعطیل شدن کردند گفت:در ستاد ملی کرونا، مصوب شد این دسته از باشگاه ها هم در صورتی که متقاضی دریافت وام کرونا هستند می توانند اقدام کنند. یکی از مصوبات ستاد برای سه گروه گردشگری, ورزشی و فرهنگی این بود که اسمهال تسهیلات تا پایان اردیبهشت ماه باشد. یعنی اگر پیش از این تسهیلاتی دریافت کرده اند و اکنون قرار است تسهیلات جدید دریافت کنند, مدت بازپرداخت آن تا پایان اردیبهشت ماه باشد.

محمودی گفت:برای وزارت فرهنگ هم در ستاد ملی کرونا مصوب شد,کسب وکارهای حوزه وزارت ارشاد هم فرصت جدیدی ایجاد شد تا با ثبت نام در سامانه کارا از دریافت تسهیلات بهره مند شوند.

 وی اظهار داشت: افراد و بنگاه هایی در این سه حوزه می توانند در سامانه کارا ثبت نام کنند که اطلاعات آنها را نهادهای بخشی مربوطه اطلاعات آنها را در اختیار سامانه کارا قرار داده باشد. در حال حاضر امکان ثبت نام برای افراد عادی در سامانه کارا وجود ندارد, تنها افرادی می توانند ثبت نام کنند که نهاد مربوطه اطلاعات آنها را در اختیار وزارت کار قرارداده باشد و از سوی وزارت کار در سامانه کارا بارگذاری شده باشد.

مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی های وزار کار درباره میزان تسهیلات بیان کرد:از ابتدای ثبت نام تا کنون 534 هزار و 515 فقره, پرونده ثبت نامی از ابتدای ثبت نام داشته ایم. 534 هزار و 515 فقره ثبت نام کرده اند که تعدادی از آن ها  تسهیلات را دریافت کرده اند.این تعداد پرونده  1میلیون و 36هزار و 882 اشتغال داشته است. میزان تسهیلات درخواستی آنها 13 هزار و 905میلیارد تومان بوده است. میزان پرداختی آن 78857 میلیارد ریال پرداخت شده است.