۰ نفر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد؛

افزایش ۲۶درصدی بودجه سازمان بهزیستی

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۸
کد خبر: 487371
افزایش ۲۶درصدی بودجه سازمان بهزیستی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه سال جاری اعتباراتی در بخش توانمندسازی در نظر گرفته شده و سهم معلولان از منابع اعتباری افزایش می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد شریعتمداری روز شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان جمهوری اسلامی افزود: اینکه همه قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت  در یک سال بتواند به اجرا دربیاید با توجه به محدودیت هایی که کشور با آن مواجه است وجود ندارد و انتظار معقولی نیست اما در بودجه سال جاری فروش یک میلیون بشکه نفت چه به منابع خارجی و چه داخلی در نظر گرفته شده است. جامعه معلولان کشور یکی از مهم ترین بخش های در نظر گرفته شده برای این درآمد است.  
وی تاکید کرد: امیدواریم سهم معلولان از بخش اعتباری کشور به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند. این بخش از بودجه صرف توسعه و توانمندسازی معلولان خواهد شد؛ در واقع یکی از مهم ترین بخش های بودجه معلولان است.  
وزیر کار گفت: امیدواریم باتوجه به رویکرد دولت در تنظیم بودجه سالیانه حق السهم معلولان کشور از منابع اعتباری به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کند تا در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی نسبت به ۹۹ داشته باشیم.  
شریعتی خاطرنشان کرد: در سال های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۱۱۰۰ و  ۱۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای اجرای قانون مربوط به افراد دارای معلولیت اختصاص یافته بود. امسال هم شاهد رشد این رقم خواهیم بود.  
وی تصریح کرد: بخشی از بودجه در آخرین لحظات اضافه شده است. بودجه خود سازمان هم تا ۲۶ درصد رشد داشته است. امیدواریم با همه محدودیت هایی که هست رویکرد دولت و مجلس در رابطه با بودجه معلولان روند رو به رشد و قابل ملاحظه ای داشته باشد.

شریعتی اضافه کرد: همه افراد معلولی که با اراده و خلاقیت خود افراد سالم را به چالش می کشند و توانایی های خود را در عرضه های گوناگون نشان می دهند، نشان داده اند که اگر در یک عضو دارای نقص و معلولیت باشند اما دارای فکر، اندیشه، حرکت، جسم و روح فعال و خلاقی هستند و می توانند جامعه را در یک سمت و سوی خاص رهبری کنند.  
وی ادامه داد: آنها نشان می دهند که داشتن توانایی در داشتن تمام اجزای بدن نیست و در واقع در خواستن و اراده نهفته شده است.  
وزیر کار گفت: هنر امکان ارزشمندی برای توانمند شدن در اختیار افراد قرار می دهد. هنردرمانی نیز به عنوان یک راه درمانی هم شناخته شده است.  
شریعتی افزود: از پزشکان درخواست می کنم در  زمینه هنردرمانی و آثار هنری افراد دارای معلولیت  با سازمان بهزیستی همکارهای لازم را داشته باشند تا بتوانیم از این هنر ارزشمند در جهت بهبود وضعیت مردم در جامعه استفاده بهتر و بیشتری کنیم.

نمایشگاه آثار هنری افراد دارای معلولیت در محل فرهنگستان جمهوری اسلامی از امروز به مدت یک هفته برپاست.