۰ نفر

حداقل دریافتی ۳.۵ میلیون تومان شد؛

حقوق سال ۱۴۰۰ + جزئیات

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۵
کد خبر: 486692
حقوق سال ۱۴۰۰ + جزئیات

با پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشسته ها حداقل دریافتی آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنچه از مدتی قبل در رابطه با تغییرات حقوق کارکنان در سال آینده مطرح بود و در نهایت در لایحه بودجه نیز گنجانده شد از افزایش ۲۵ درصدی حکایت دارد.

در سال جاری، افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد.

اما طبق آنچه در بودجه سال آینده پیش بینی شده پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه های مختلف حقوق بگیر و همچنین افزایش حقوق بازنشسته ها و وظیفه بگیران، مجموع دریافتی به حداقل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

در رابطه با معافیت مالیاتی حقوق نیز سالانه ۴۸ میلیون تومان تعیین شده که در هر ماه حقوق های چهار میلیون و کمتر معاف خواهند بود اما برای حقوق های بالاتر از چهار میلیون تومان به صورت پلکانی مالیات دریافت خواهد شد.

نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا ۱.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد ۱.۵ برابر تا ۲.۵ برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد ۲.۵ برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۲۰ درصد و نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات ۲۵ درصد است.

این در حالی است که برای سال جاری سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان در سال ۳۶ میلیون تومان و در ماه سه میلیون و ۶۰۰ تومان تعیین شده که در سال آینده این سقف ۴۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.