۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

نرخ تورم آبان‌ماه در هر استان چقدر بود؟/ بالاترین تورم برای هرمزگان

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبر: 485361
نرخ تورم آبان‌ماه در هر استان چقدر بود؟/ بالاترین تورم برای هرمزگان

براساس گزارش مرکز آمار، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به آبان 99 مربوط به استان هرمزگان با ٣٤.٢ درصد و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی ٢٥.٤ درصد است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ براساس آمار منتشر شده توسط مرکز آمار در آبان‌ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان ایلام با ٨.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با ٣.٢ درصد افزایش است.

تورم نقطه به نقطه نیز برای خانوارهای کشور ٤٦.٤ درصد که بیشترین آن  برای استان کرمانشاه با ٥٤.٥ درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با ٤٢.٩ درصد است.

نرخ تورم دوازده ماهه آبان‌ماه نیز برای خانوارهای کشور ٢٩.٠ درصد بوده که بیش‌ترین تورم برای استان هرمزگان (٣٤.٢ درصد) و کمترین تورم برای آذربایجان غربی (٢٥.٤ درصد) به ثبت رسیده است.

خانوار شهری

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام با ٧.٨ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان تهران با ٣.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤٥.٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمانشاه ٥٣.٩ درصدو کمترین آن مربوط به استان مازندران ٤٢.١ درصد است.

همچنین برای خانوارهای شهری نرخ تورم سالانه آبان امسال ٢٩.٠ درصد بوده است که بیشترین آن برای هرمزگان  و کمترین آن برای خراان رضوی و آذربایجان غربی به ترتیب با ٣٣.٩ درصد و ٢٥.٤درصد  ثبت شده است.

تورم

خانوار روستایی

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان ایلام با ١٣.٧ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان سیستان وبلوچستان با ٤.٢ درصد افزایش می باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٠.٣ درصد می باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر ٦٠.٤ درصد و کمترین آن مربوط به استان تهران ٤١.٨ درصد است

نرخ تورم سالانه این ماه هم  برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٨.٨ درصد رسید که بیشترین آن باز هم برای استان  هرمزگان با ٣٤.٨ درصد و کمترین آن برای خوزستان با ٢٣.٩درصد بوده است.

تورم