۰ نفر

در جلسه مشترک مجلس و دولت انجام می‌گیرد؛

بررسی تغییر روال افزایش حقوق کارگران

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۱
کد خبر: 485147
بررسی تغییر روال افزایش حقوق کارگران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از جلسه اعضای این کمیسیون با شورای عالی کار در هفته آینده درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به تورم ۶۰درصدی موجود در قیمت کالاهای اساسی اما حقوق کارگران فقط ۳۵تا ۴۰درصد افزایش یافته است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر با اشخاره به ایجاد سازوکارهایی برای تعیین میزان افزایش حقوق  و دستمزد کارگران در بودجه سال آینده اظهار کرد: باید روش‌های تعیین حقوق و دستمزد گارگران تغییر کند، روش‌های فعلی منطبق بر واقعیت و عادلانه نیست.

وی افزود: امروز شاهد افزایش نرخ تورم تا 60 درصد هستیم و قیمت کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم روزبه‌روز و بی‌ضابطه در حال افزایش است و در این میان بیشترین آسیب را کارگران می‌بینند و هر روز سفره‌شان کوچک‌تر می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: باید چاره اساسی برای وضعیت حقوق و دستمزد کارگران اندیشیده شود، با توجه به تورم 60 درصدی موجود در قیمت کالاهای اساسی، اما حقوق کارگران در ابتدای سال جاری و طبق بودجه سال 99، فقط 35 تا 40 درصد افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام ذاکر همچنین با اشاره به اقدامات مجلس در راستای عادلانه شدن میزان حقوق و دستمزد کارگران گفت: قرار است در هفته آینده جلسه‌ای در شورای عالی کار، با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برای تعیین میزان افزایش حقوق کاگران در سال آینده برگزار شود.

وی اضافه کرد: قرار است در این جلسه، پیشنهادات تعدادی از نمایندگان و نیز کمیسیون اجتماعی درباره میزان افزایش حقوق کارگران در سال آینده مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه در تعیین میزان افزایش حقوق کارگران، حق و حقوق کارفرمایان نیز باید مدنظر قرار گیرد، افزود: اگر افزایش حقوق کارگران با شرایط تولید یکسان نباشد، ممکن است با اخراج نیروهای کار نیز مواجه شویم بنابراین باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

حجت‌الاسلام ذاکر خاطرنشان کرد: امیدواریم در جلسه مشترک با شورای عالی کار، به جمع‌بندی‌هایی درباره میزان افزایش حقوق کارگران برسیم تا گشایشی در معیشت و سفره آنها ایجاد شود.