۰ نفر

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

گیرندگان بسته حمایت معیشتی «یارانه جدید» می‌گیرند

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
کد خبر: 485016
گیرندگان بسته حمایت معیشتی «یارانه جدید» می‌گیرند

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی که بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند، تعلق می‌گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اول درآمد ثابتی نداشته باشند، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی کرونایی در ابتدای سال بوده باشند، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفاً مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است و افراد مشمول بسته جدید معیشتی، یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند.

امکان تقاضای دریافت وام یک میلیون تومانی بسته یارانه معیشتی از چهارم تا یازدهم آذرماه به مدت یک هفته است و تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن ۹۸+ قبل از ۶۳۶۹ است. در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت ۹۸۶۳۶۹ + خواهد بود؛ بنابراین هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می‌شود.

اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی‌شود. تمامی بیمه شدگان تأمین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.

همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بسته جدید حمایت معیشتی اعلام شد، به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند به نحو مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.