۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

انحصار دسترسی به وکیل را تبدیل به یک رویا کرده است/ بهانه وکلا، صیانت از جان و مال مردم!

۵ آذر ۱۳۹۹، ۸:۵۱
کد خبر: 484574
انحصار دسترسی به وکیل را تبدیل به یک رویا کرده است/ بهانه وکلا، صیانت از جان و مال مردم!

یک اقتصاددان با تاکید بر کسب‌وکار بودن شغل وکالت، گفت: امروزه دسترسی به وکیل برای برخی افراد یک رویا شده است، با این حال وکلا به بهانه صیانت از جان و مال مردم با رفع انحصار از این حوزه مخالفت می‌کنند!

به گزارش اقتصادآنلاین، بخش خدمات حقوقی کشور سال‌ها است که با ظرفیت گذاری ناعادلانه و غیرمنطقی برای ورود وکیل به بازار کار، با انحصار روبه روست.

شرایطی که باعث بالارفتن حق الزحمه و دشوار شدن دسترسی افراد جامعه به وکیل شده است.

حال مجلس به دنبال رفع انحصار از این بخش با کسب‌وکار خواندن وکالت در قانون است اما وکلا با این بهانه که وکالت کسب‌وکار نیست و ورود آسان متقاضیان و دانش‌آموختگان حقوق به این بازار باعث غیرتخصصی شدن آن می‌شود با این تصمیم مخالف هستند.

در همین رابطه علی مروی در صفحه توییتری خود در رابطه با طرح مجلس برای رفع انحصار از بخش وکالت کشور نوشت: افراد زیادی در رویاهای خود هم نمی‌توانند گرفتن وکیل را تصور کنند، اما وکلای محترم ما نگران جان و مال مردم هستند و انحصار وکالت را لازمه صیانت از آن می‌دانند. بماند که این نگاه، توهین به فارغ التحصیلان باسواد و شایسته حقوق است که به دلیل محدودیت ظرفیت نتوانسته‌اند مجوز بگیرند.

با لغو انحصار، تعداد وکیل زیاد می‌شود و دست مردم برای انتخاب وکیلی که شایسته دفاع از جان و مالشان باشد، بازتر می‌شود. بدیهی است که مردم عقل دارند و پرونده‌های مهم را به دست هر کسی نمی‌سپارند. این شیوه بازارهراسی کسانی که گرایش چپ دارند هم دیگر قدیمی شده است. مگر امروز وکلا در جایی غیر از بازار کار می‌کنند؟