۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

بررسی پیامدهای اقتصادی تعطیلات کرونایی

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۰
کد خبر: 480670
بررسی پیامدهای اقتصادی تعطیلات کرونایی

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه در صورت تعطیل شدن کشور در پی جهش شیوع ویروس کرونا، اقتصاد و فعالان آن به‌ ویژه بخش خصوصی ضرر سنگینی متحمل می‌شوند، به بررسی پیامدهای اقتصادی تعطیلات کرونایی پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لطفعلی بخشی، درباره تعطیلی احتمالی کشور در پی جهش شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: این امر قطعا اقتصاد و بخش‌های مختلف آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد و به آن ضربه می‌زند. همچنین، عده زیادی از مردم از این بابت تحت فشار قرار خواهند گرفت اما نسبت به مرگ ناشی از ویروس کرونا که خسارت جبران ناپذیری است، کم ضرر تر و لازم است تا از هر چه زودتر به تعطیل کردن کشور برای مدتی اقدام شود. 

وی ادامه داد: فعالیت کارخانجات و تولیدکنندگان متوقف می‌شود اما همچنان هزینه‌های آن‌ها پابرجاست و به همین خاطر در پی تعطیلی به بخش خصوصی و بنگاه‌های کشور ضرر سنگین وارد می‌شود. بنابراین، باید تدابیر صورت بگیرد تا خسارات اقتصادی کرونا جبران شود. 

این کارشناس اقتصادی افزود: مهم‌تر از آن کارگران روز مزد است که با تعطیلی کشور هیچ منبع درآمدی نخواهند داشت. در سایر کشورها مشاهده کردید که چگونه از مردم مقابل ویروس کرونا و آسیب‌های آن حمایت مالی شدند اما در کشورمان هر چند قدم‌هایی در این زمینه برداشته شد ولی تاثیر قابل ملاحظه نداشت. 

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد تا کشور برای مدتی تعطیل شود، نقش و ضرورت حمایت‌های مالی پررنگ‌تر می‌شود، افزود: شیوع ویروس کرونا ثابت کرد که اگر بخش‌هایی از دولت وجود نداشته باشد، اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد بنابراین، باید برای کوچک کردن دولت اقدام جدی صورت بگیرد. همچنین دولت باید پس از کرونا مقررات زدایی کنند و بهبود فضای کسب‌وکار بزرگترین درس کرونا برای دولت است.