۰ نفر

وزیر تعاون در حاشیه جلسه دولت:

حقوق بازنشستگان ۷۷درصد افزایش پیدا کرده است

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۹
کد خبر: 475741
حقوق بازنشستگان ۷۷درصد افزایش پیدا کرده است

وزیر تعاون با بیان اینکه روز گذشته با استفاده از مکانیزم‌هایی که دولت مهیا کرد توانستیم اولین حقوق افزایشی بازنشستگان را پرداخت کنیم، گفت: متوسط افزایش پرداخت بازنشستگان ۷۷ درصد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد شریعتمداری وزیر کار صبح امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روز گذشته با استفاده از مکانیزم‌هایی که دولت معین کرد، توانستیم ساعت ۱۶ دیروز اولین واریزی‌های افزایش یافته حقوق بازنشستگان عزیز کشوری را پرداخت کنیم.

شریعتمداری  عنوان کرد: بر اساس گزارش صندوق بازنشستگی کشوری، همسان سازی حقوق به نسبت حقوق‌هایی که کمتر یا بالاتر بودند، به ۹۰ درصد خالص دریافتی شاغلین رسید. محاسبات نشان می‌دهد متوسط افزایش پرداخت به بازنشستگان ۷۷ درصد بوده است که از محل ۱۶ هزار میلیارد تومان سهامی بود که دولت در اختیار صندوق بازنشستگی قرار داده بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این پرداخت‌ها مستمرا ادامه پیدا خواهد کرد و در سال های آینده با پیش بینی منابع در بودجه عمومی نیز همچنان انجام می شود. امیدواریم با پیش بینی بودجه‌اش در بودجه عمومی تلاش شود تا دیگر فاصله‎ای بین دریافت‌ها باقی نماند.

شریعتمداری ادامه داد: در مورد بازنشستگان عزیز سازمان تامین اجتماعی همین اقدام در روزهای پیشین با حقوق مرداد ماه برای ۳.۵ میلیون نفر خانواده صورت گرفت که آن هم اقدام مبارکی بود.

وی بیان کرد: مشابه همین اقدام در حوزه صندوق بیمه عشایر و روستاییان صورت گرفت و امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، مصوبه هیئت امنای صندوق‌ها به امضای وزرای عضو رسید. برای بازنشستگان عزیز صندوق فولاد هم در جلسه هیئت امنای صندوق‌ها مصوبه لازم اخذ شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح ارائه تسهیلات به جوانان روستایی برای مراجعه کمتر به کلانشهرها، گفت: با استفاده از مکانیزم تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و همچنین تامین مالی خرد، پروژه هایی که جوانان در مناطق روستایی اجرا می‌کنند را تامین مالی خواهیم کرد.

شریعتمداری افزود: اگر این پروژه های به لحاظ اقتصادی قابل قبول بوده و مورد تائید بانک‌های عامل باشد، می‌توانند از تسهیلات ارزان قیمت استفاده کنند و دیگر نیازی به مراجعه به کلانشهرها ندارند.

وی افزود: همین تسهیلات به بانوان کارآفرین روستایی هم اختصاص پیدا می‌کند. علاوه بر این تسهیلات، یک ضمانتنامه از طریق صندوق ضانت سرمایه‌گذاری های بخش تعاون به میزان ۵۰۰ میلیون تومان بدون دریافت وثیقه، برای زنان کارآفرین روستایی صادر خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: همین اقدامات باعث شده میزان سهم اشتغال در روستاها، براساس اعلام مرکز آمار ایران، در سبد اشتغال کشور از میزان ۳ درصد سهم به ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده است.