۰ نفر

رئیس جمهور در مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی 1399-1400:

سلامت دانش آموزان باید اولویت اول ما باشد/ دوگانه سلامت و آموزش نادرست است

۱۵ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۰۸
کد خبر: 464583
 سلامت دانش آموزان باید اولویت اول ما باشد/  دوگانه سلامت و آموزش نادرست است

رئیس جمهور سال تحصیلی جدید را سال نظم و انضباط دقیق‌تر برای دانش آموزان توصیف کرد و سوال مهر امسال را به پرسشی در رابطه با نحوه مقابله با ویروس کرونا اختصاص داد و گفت: دانش آموزان عزیز سراسر کشور و فرزندان من، برای مقابله با ویروس کرونا چگونه باید به خانواده و همکلاسی‌های خود کمک و یاری کنیم؟

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین  حسن روحانی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 1399-1400 با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، معلمان و خانواده‌های آنان اظهار داشت: امسال رسالت و وظایف سخت‌تر و سنگین‌تری بر دوش فداکاران صحنه علم و دانش و پیشرفت و تعالی کشور قرار دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز بعد از گذشت هفت ماه از تعطیلی مدارس سراسر کشور، آغاز سال تحصیلی جدید رنگ و بوی دیگری خواهد داشت، گفت: امسال معلمان، مدیران مدارس و همه مقامات مسوول در وزارت آموزش و پرورش در آزمون بزرگی قرار دارند تا وظایف خود را دقیق‌تر و سخت‌تر از سالهای گذشته به انجام برسانند.

 روحانی با تاکید بر اهمیت جریان داشتن علم و  دانش و آموزش در کشور در کنار سلامت مردم و حیات جامعه اظهارداشت: همانطور که در ماههای گذشته ثابت کردیم دوگانگی نان و جان و سلامت و دیانت ناصحیح است، امروز هم به مدد همه خانواده‌ها، دانش‌آموزان و معلمان گرانقدر ثابت می‌کنیم که دوگانگی سلامت و آموزش هم نادرست است البته همواره و در طول سالیان گذشته نیز یکی از دغدغه‌های اصلی نظام آموزش و پرورش کشور، سلامت دانش آموزان بوده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال آن بود که با بهترین بیان کمک آموزشی و بهترین کتاب‌ها بتواند نوجوانان و جوانان کشور را به مقصد عالی در عرصه علم و دانش و فراگیری و مهارت برساند، گفت: امسال قطعا اهمیت این دغدغه‌ها بیشتر از گذشته خواهد بود و سلامت دانش آموزان به دلیل وجود دشمن طبیعی یعنی ویروس کرونا باید با دقت بیشتری انجام شود و این مسوولیت سنگین بر دوش والدین، دانش آموزان، مدیران و معلمان سرافراز کشور است.

 روحانی با تاکید بر اینکه آغاز علم و دانش در کشور به معنای آن است که حتی در سخت‌ترین شرایط هم آموزش تعطیل نخواهد شد، گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی و در بمباران شهرها نیز آموزش دانش آموزان تعطیل نگردید و دانش آموزان علیرغم سختی‌ها روند تحصیل و آموزش را در مدارس آموختند.