۰ نفر

با دستور نوبخت؛

اهالی این روستا مستمری مادم‌العمر خواهند گرفت +عکس

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۰
کد خبر: 461335
اهالی این روستا مستمری مادم‌العمر خواهند گرفت +عکس

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور رسیدگی برای رفع مشکلات اهالی محترم روستای چنار محمودی از توابع لردگان را به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی شهریارپور اظهارداشت: به دنبال طرح مشکلات اهالی محترم روستای چنار محمودی شهرستان لردگان با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ایشان ضمن ابلاغ تاثر شدید و همدردی با مردم شریف این روستا، دستور پیگیری لازم را صادر و مواردی را جهت اجرا به دستگاه های ذیربط ابلاغ نمودند.

 روستای چنار‌محمودی

وی افزود: مستمری ماهیانه معادل یک میلیون تومان به صورت مادام‌العمر به آسیب‌دیدگان روستای چنار‌محمودی بر اساس فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و از شهریور ماه سال جاری پرداخت می‌شود که این مبلغ سالانه 10 درصد اضافه خواهد شد. ضمن این که آسیب‌دیدگان روستای مزبور زیرپوشش بیمه درمان تکمیلی انفرادی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بهسازی روستا، احداث مرکز جامع سلامت، احداث مدرسه متوسطه دوره اول برای دختران دانش آموز روستا از دیگر مواردی است که در مصوبه مورد توجه قرار گرفته و بر اجرای آن‌ها تاکید شده است.

شهریارپور ادامه داد: همچنین تمامی بخاری‌های نفتی مدارس شهرستان‌های لردگان و خانمیرزا با اولویت روستای چنار محمودی جمع‌آوری و به جای آن سیستم گرمایش استاندارد نصب می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: در راستای تقویت تولید و اشتغال در این روستا 60 هکتار از باغات و 150 هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری نوین قرار می‌گیرند.