۰ نفر

با موانع استخدام چه کنیم؟

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰
کد خبر: 460683
با موانع استخدام چه کنیم؟

نداشتن تجربه و مهارت کافی، عدم موفقیت در جلسه‌ مصاحبه و مواردی از این قبیل، از جمله موانعی می‌باشند که موجب ناکامی افراد برای استخدام در شغل دلخواهشان خواهند شد. در این مطلب نکاتی را برای مقابله با موانع استخدام و دستیابی به بهترین جایگاه‌های شغلی بیان کرده‌ایم.

استخدام در مشاغل مناسب و کاریابی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که جوانان جامعه با آن درگیر هستند. متاسفانه بسیاری از جوانان با وجود مدرک دانشگاهی هنوز نتوانسته‌اند کار پیدا کنند و اگر هم شاغل باشند در زمینه‌ای نامرتبط با رشته‌ی تحصیلیشان فعالیت دارند. موانع زیادی برای استخدام وجود دارد که موجب ناکامی افراد در رسیدن به شغل دلخواهشان خواهد شد. عدم موفقیت در مصاحبه‌ی شغلی، بی تجربگی، رزومه‌ی ناقص و نداشتن مهارت کافی از جمله موانع استخدام به شمار می‌آیند. برای مثال خیلی از افراد هستند که با وجود تحصیلات خوب و استعداد بالایی که دارند، نمی‌توانند در مصاحبه موفق ظاهر شوند و شغل مورد علاقه‌شان را به دست آورند. همچنین کارجویان زیادی، به دلیل اینکه رزومه‌شان را با اطلاعات غیرضروری و بدون استفاده پر می‌کنند، شانس موفقیت در استخدام خود را به شدت کاهش می‌دهند.

گاهی ممکن است شما مهارت‌های نسبی مورد نیاز برای یک موقعیت شغلی را داشته باشید، اما با این وجود کارفرمایان شما را انتخاب نکنند. در چنین حالتی حتماً در ارائه‌ی مهارت‌های خود به مدیران و کارفرمایان موفق عمل نکرده‌اید. بنابراین مانع اصلی برای استخدام خود شما بوده‌اید. تمام موارد گفته شده به‌عنوان موانع استخدام هستند که می توانند یک کارجوی باهوش، کارآمد و توانمند را از رسیدن به جایگاه شغلی مدنظرش محروم سازند. اما نگران نباشید چون در ادامه‌ی همین مقاله یک راه‌حل ساده به شما پیشنهاد خواهیم داد که برای غلبه بر تمام این احساسات ناخوشایند مفید خواهد بود. لازم است از همین ابتدا بگوییم که این مطلب به افرادی که در خانه نشسته‌اند تا کار به سراغشان بیاید، هیچ کمکی نخواهد کرد. اما کسانی که عزمشان را جزم کرده‌اند تا هر طور شده بتوانند شغل رویاییشان را به دست آورند، تا انتها با ما همراه باشند.

عبور از موانع استخدام با چراغ

سامانه استخدام چراغ، نسل جدیدی از پلتفرم‌های کاریابی می‌باشد که آموزش را وارد پروسه‌ی کاریابی کرده است و به کارجویان کمک می‌کند تا با قدرت از تمام موانع استخدام عبور کنند و در جایگاه شغلی مورد علاقه‌شان استخدام شوند. با چراغ دیگر قرار نیست کسی با سردرگمی و دستان خالی از مهارت‌ وارد یک شغل جدید شود. این سامانه تمام آنچه را که برای کار، سرمایه‌گذاری و کسب درآمد ایده‌آل نیاز دارید، در اختیارتان قرار خواهد داد.

رسیدن به شناخت و درک کامل از خود، اولین گام برای انتخاب یک شغل مناسب می‌باشد. قبل از هر چیزی باید بدانید که علاقه‌ی اصلی شما چیست و در چه زمینه‌هایی بیش‌تر از بقیه مستعد هستید. کم نبودند کسانی که بدون تحقیق و مطالعه و با تصور این‌که به حوزه‌ی شغلی خاصی علاقه‌مند هستند و یا در آن استعداد دارند، وارد آن شغل شده و پس از مدتی اظهار پشیمانی کرده‌اند. تست‌های خودشناسی در چراغ که بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و تدوین شده‌اند، می‌توانند در شناخت شما از خودتان بسیار موثر واقع شوند. همین حالا می‌توانید با ورود به چراغ و عضویت در آن، به کمک تست‌های شخصیت‌شناسی خود را در معرض سنجش روانشناسانه قرار دهید. سپس می‌توانید شغل‌های متناسب با تیپ شخصیتی خود را در سایت جستجو کنید. البته امکانات چراغ برای رد شدن از موانع استخدام تنها به همین یک مورد ختم نمی‌شود.

آموزش‌های مفید و کاربردی در چراغ برای استخدام شدن

حال که حوزه‌ی شغلی مورد نظر خود را پیدا کردید، وقت آن فرا رسیده که مهارت‌های لازم برای کسب این موقعیت شغلی را در خودتان تقویت نمایید. در بخش آموزش چراغ، ویدئوهای آموزشی متنوعی با هدف توسعه‌ی مهارت‌های فردی و حرفه‌ای برای استفاده‌ی بازدیدکنندگان و اعضای سایت، موجود می‌باشد. این دوره‌ها با محوریت ارتباطات و مذاکره، فن بیان، زبان بدن، هوش هیجانی، مصاحبه‌ی استخدامی و همچنین دوره‌های آموزشی ارزشمندی در حوزه‌های تخصصی مانند بازاریابی و فروش، حسابداری، روابط عمومی، کارآفرینی و بسیاری حوزه‌های دیگر در اختیار کاربران قرار داده شده است. تمام فیلم‌های آموزشی ارائه شده در این بخش متناسب با نیاز بازار کار هستند و این امکان را فراهم کرده‌اند که هر شخصی، در هر مکانی و زمانی که می‌خواهد، دوره‌ی آموزشی دلخواهش را فراگیرد. حال می‌توانید همانند یک نینجا، موانع استخدام را یکی پس از دیگری پشت‌سر بگذارید و به شغل دلخواهتان دست یابید.

در نهایت، جهت ارائه‌ی توانمندی‌ها، مهارت‌ها و سوابق شغلی، نیاز به تدوین یک رزومه‌ی کامل و بی‌نقص می‌باشد. همان‌طور که اشاره شد، عدم رعایت اصول رزومه‌نویسی به‌عنوان یکی دیگر از موانع استخدام به‌شمار می‌آید. اما با طراحی یک رزومه‌ی عالی و حرفه‌ای می‌توانید از همان ابتدای کار، نظر کارفرمایان را به خودتان جلب نمایید. رزومه‌ساز آنلاین چراغ این امکان را به شما می‌دهد تا یک رزومه‌ی جامع و استاندارد تهیه نمایید.

چراغ، برای تمام کسانی که به راه‌اندازی بیزینس شخصی و سرمایه‌گذاری صحیح می‌اندیشند نیز آموزش‌های ویژه‌ای ارائه داده است. آموزش آنلاین بورس و همچنین سایر آموزش‌های کاربردی در رابطه با راه‌اندازی کسب و کار را در چراغ بیابید. روشن است است که با کمک سرویس‌های متنوع و کاربردی چراغ، دیگر جای نگرانی برای مواجهه با موانع استخدام وجود نخواهد داشت. استفاده از این سامانه موفقیت شغلی شما را تضمین خواهد کرد و قطعاً در آینده‌ای نزدیک شاهد خدمات جذاب‌تر و جدیدتر خواهید بود.