۰ نفر

رییس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان خبر داد

معافیت مالیاتی ۱۵ساله برای شرکت‌های دانش بنیان

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 460484
معافیت مالیاتی ۱۵ساله برای شرکت‌های دانش بنیان

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برخورداری ۲ هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان از معافیت‌های مالیاتی در پایان سال مالی ۹۷ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محمد صاحبکار با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در هر سال به‌روزرسانی و پس از تائید اسامی آنها به سازمان امور مالیاتی معرفی می‌شود، اظهار کرد: بر این اساس، تایید کالا و خدمات شرکت دانش بنیان در سال‌های قبل به منزله تایید آن در سال جاری نیست و هر سال پیش از ارسال مشخصات شرکت به سازمان امور مالیاتی لازم است تا مجدداً کالا و خدمات شرکت‌های دانش بنیان از حیث دانش بنیان بودن مورد بررسی قرار گیرند و در صورت دارا بودن شرایط در هر سال، به مدت ۱۵ سال از معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد.

وی افزود: شرکت‌هایی که در کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کالا و خدمات دانش‌بنیان یا نوپا تائید شده‌اند، لازم است در پایان هر سال با توجه به اطلاعیه‌های کارگروه در وب‌سایت دانش‌بنیان به کارتابل خود مراجعه کنند و پس از به‌روزرسانی اطلاعات درخواست خود را به دبیرخانه ارسال کنند. دبیرخانه کارگروه نیز پس از بررسی و تائید اطلاعات شرکت و به‌روزرسانی کالا و خدمات شرکت در شهریورماه هرسال، اسامی شرکت‌های دانش‌بنیان را به همراه مصادیق فعالیت‌های دانش‌بنیان آن‌ها به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌کند.

صاحبکار با اشاره به آمار استفاده‌کنندگان از تسهیلات مالیاتی در سال مالی ۹۷ گفت: در پایان سال مالی ۹۷ چیزی نزدیک به ۲۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان مشمول استفاده از معافیت‌های مالیاتی بودند که توسط مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شدند و این شرکت‌ها توانستند برای فروش محصولات دانش‌بنیان سطح ۱ خود، معافیت مالیاتی دریافت کنند.

صاحبکار همچنین خاطر نشان کرد: شرکت‌های حوزه داروهای شیمیایی بیشترین استفاده‌کنندگان از معافیت‌های مالیاتی در سال مالی ۹۷ بودند و پس از آن شرکت‌های حوزه نرم‌افزار و شرکت‌های حوزه الکترونیک در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان اظهار امیدواری کرد در سال جدید ارتباط بیشتری میان معاونت علمی با بخش‌های مؤثر در سیاست‌گذاری مالیاتی کشور همچون سازمان امور مالیاتی، مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون اقتصادی دولت و صندوق‌های پژوهش و فناوری برقرار شود و با شناسایی مسائل و مشکلات مالیاتی و کاهش فرآیندهای اداری  زمان‌بر، رشد شرکت‌های تولیدی و دانش‌بنیان تسهیل شود.