۰ نفر

نائب رئیس مجلس:

طرح گشایش اقتصادی برای تامین کسری بودجه است

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۶
کد خبر: 459209
طرح گشایش اقتصادی برای تامین کسری بودجه است

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان از طرح اقتصادی دولت خبر نداشتند، گفت: طرح گشایش اقتصادی برای رفع مشکلات مردم نیست بلکه بیشتر برای تامین کسری بودجه دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه سه با بیان اینکه برنامه‌های اقتصادی سورپرایزی نیست، اظهار داشت: طرح‌ها باید در معرض کارشناسی قرار بگیرند تا کارشناسان درباره آن اظهارنظر کنند.

نایب رئیس مجلس با اشاره به رفتارهای هیجانی در اقتصاد توسط دولت، گفت: وقتی که از ثبات اقتصادی حرف می‌زنیم الزاماً منظور اقتصاد بدون تورم نیست بلکه باید رفتارهای اقتصادی قابل پیش‌بینی باشد تا مردم دچار استرس و سردرگمی نشوند.

وی در خصوص طرح گشایش اقتصادی که دولت آن را اعلام کرده است، گفت: این طرح برای رفع مشکلات مردم نیست بلکه بیشتر برای تأمین کسری بودجه دولت است و برای دولت بعدی تعهدات مالی به همراه دارد لذا مجلس مخالف این طرح است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به جزئیات طرح دولت، تصریح کرد: دولت می‌خواهد با فروش آینده، مشکلات امروز را حل کند که این منطقی نیست.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه سازوکار فروش اوراق نفت در بورس موجود است اما وزارت نفت به آن عمل نمی‌کند، گفت: باید از دولت پرسید که چرا از اصل غافلگیری برای انجام طرح‌های خود استفاده می‌کند و بدون اینکه نمایندگان مجلس را در جریان موضوع قرار دهد به یکباره طرح موسوم به گشایش اقتصادی را در جلسه سران مطرح می‌کند؟

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس از این طرح خبر نداشتند، افزود: مجلس در حال تهیه یک بسته اقتصادی برای حل مشکلات بوده که اساس آن نیز در پی منظم کردن نظام مالیاتی کشور است که رکن اساسی آن شفاف سازی اقتصادی است.