۰ نفر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

FATF به کلی منتفی است

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۱
کد خبر: 458539
FATF به کلی منتفی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صحبت از پذیرش FATF نوعی تحریف است، گفت: اگر پذیرش FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام،  با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها گشایش اقتصادی مورد نظر رئیس جمهور پذیرش FATF خواهد بود، اظهار داشت: گشایش اقتصادی با پذیرش FATF، نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است.

وی افزود: موضوع پذیرش لوایح چهارگانه مرتبط با FATF به کلی منتفی است و به وعده روسای جمهور و مجلس برای گشایش اقتصادی ربطی ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: اگر پذیرش  FATF را به مصلحت کشور می‌دیدیم آن را تصویب می‌کردیم اما معتقدیم FATF چیزی جز خسارت برای ملت ایران به دنبال ندارد.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه اکنون جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های اقتصادی خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که تحریم‌ها مانع آن نیستند و آمریکا هم نمی‌توان جلوی این فعالیت‌ها را بگیرد، خاطرنشان کرد: سال گذشته 42 میلیارد دلار صادرات محصولات غیر نفتی داشتیم و بیش از 41 میلیارد دلار کالاهای مورد نیازمان را وارد کردیم.

وی گفت: همه این کارها به صورت دور زدن تحریم  بوده اگر FATF تصویب شود، امکان این که یک دلار جنس از کشور خارج و یا وارد کشور شود، وجود ندارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: آنهایی که دلبسته FATF هستند بدانند که این یک دام است و صحبت از پذیرش آن جز تحریف قدرت جمهوری اسلامی ایران در غلبه بر تحریم‎های ظالمانه آمریکا چیز دیگری نخواهد بود.