۰ نفر

اعلام نحوه خرید قسطی بازنشستگان کشوری؛

حساب بازنشستگان ۱.۲ میلیون تومان شارژ می‌شود

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۴
کد خبر: 456644
حساب بازنشستگان ۱.۲ میلیون تومان شارژ می‌شود

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری جزییات اجرای مرحله‌ دوم طرح یاری که با هدف تامین اعتبار خرید کالا برای بازنشستگان و وظیفه‌بگیران انجام شده را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود مرتضایی‌فرد با اعلام خبر آغاز مرحله دوم «طرح یاری» اظهار کرد: در این مرحله اعتبار خرید کالا به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران واریز شده است.

در این زمینه بخوانید:

بازنشستگان می‌توانند قسطی خرید کنند

ارائه اعتبار خرید کالا به بازنشستگان

وی با بیان این‌که در دوره مدیریت جدید صندوق بازنشستگی، شعار اصلی ارتقاء کیفیت خدمات بازنشستگان و توجه به مسئولیت اجتماعی صندوق مورد تاکید قرار گرفته است، تصریح کرد: از ابتدای مردادماه مبلغ یک میلیون و۲۰۰ هزار تومان به صورت کیف پول در حساب بازنشستگان و وظیفه‌بگیران واریز شد که به صورت چهارماهه از حقوق آنها بازپرداخت‌اش، کسر می‌شود.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص محدودیت زمانی این اعتبار خرید کالا، گفت: در نظر داریم به صورت فصلی این مبلغ را در کارت حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران شارژ کنیم که در ابتدای فروردین‌ماه نیز مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در حساب برخی بازنشستگان شارژ شد و حالا مرحله‌ی دوم آن آغاز شده است که این مبلغ تنها برای خرید از فروشگاه رفاه در نظر گرفته شده است.

مرتضایی‌فرد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که طرح یاری مشمول چه بازنشستگانی می‌شود، اظهار کرد: در مرحله‌ی اول این طرح برای برخی از بازنشستگان اجرایی شد اما با توجه به افزایش درخواست‌ها و تاکید مدیرعامل حالا این طرح برای همه بازنشستگان و وظیفه‌بگیران قابل استفاده است و نکته قابل توجه این است که همه خدمات این طرح به صورت غیرحضوری بوده و نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام یا درخواست کسر از حقوق نیست و کاملا این طرح به صورت سیستمی فعال است.

وی در خصوص محدودیت استفاده از این اعتبار نیز گفت: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه هر کالایی که درون فروشگاه وجود دارد را بسته به نیازشان خریداری کنند و در هنگام مراجعه به صندوق گزینه فروشگاهی را انتخاب کرده و با توجه به پسوردی که در اختیار دارند هزینه کالاهای خریداری شده را پرداخت کنند که خوشبختانه تمامی صندوق‌داران فروشگاه رفاه آموزش‌های لازم را نیز در این خصوص دریافت کرده‌اند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به این سوال که اگر بازنشستگان بخشی از اعتبار مورد نظر را هزینه کرده باشند نحوه پرداخت چگونه است، توضیح داد: اگر بازنشستگان از همه اعتبار یک میلیون و۲۰۰ هزار تومانی استفاده کرده باشند که در چهار قسط از حقوق آنها کسر می‌شود، اما اگر بخشی از این اعتبار را هزینه کنند به میزان هزینه‌کرد به مدت چهار ماه از حقوق آنها کسر می‌شود.

مرتضایی‌فرد با بیان این‌که در مرحله‌ی اول اجرای این طرح ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته از آن استقبال کردند، تصریح کرد: با همکاری بانک صادرات و فروشگاه رفاه پنج دستگاه خودرو نیز به قید قرعه به بازنشستگان تعلق می‌گیرد که تا عید غدیر این خودروها تحویل برندگان خواهند شد.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز کلیه بازنشستگان که حدود دو میلیون نفر می‌شوند نیز مشمول این طرح شدند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری اضافه کرد: شماره تلفن ۵۴۷۷۸ نیز پاسخگوی سوالات بازنشستگان در خصوص نحوه اجرای طرح یاری است.

مرتضایی‌فرد با بیان این‌که در مرحله اول تعداد کمی از بازنشستگان از این طرح استقبال کردند، گفت: در مرحله‌ی اول به دلیل سرعت در اطلاع‌رسانی و همچنین شیوع ویروس کرونا و تمایل افراد به در خانه ماندن حدود ۳۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از این طرح استقبال کردند، اما از آنجایی که فروشگاه رفاه امکان خرید مجازی ندارد درصدد انعقاد چند تفاهم‌نامه برای خرید مجازی بازنشستگان در حوزه فرآورده‌های گوشتی و خانگی هستیم که اجازه دهید این قرارداد به ثمر بنشیند و توضیحات بیشتر را ارائه خواهیم کرد و به نظر می‌رسد تا اواخر مردادماه یا حداکثر اوایل شهریورماه این مهم به نتیجه برسد و نسبت به اطلاع‌رسانی آن اقدام خواهیم کرد.