۰ نفر

یک مسئول صنفی در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین؛

تکذیب اعطای تسهیلات ویژه به یک تولیدکننده لوازم‌خانگی/ ارز باید متناسب با ظرفیت‌های تولیدی اختصاص یابد

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 456367
تکذیب اعطای تسهیلات ویژه به یک تولیدکننده لوازم‌خانگی/ ارز باید متناسب با ظرفیت‌های تولیدی اختصاص یابد

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران ضمن تکذیب اعطای تسهیلات ویژه به یک تولیدکننده لوازم خانگی تاکید کرد: ارز باید متناسب با ظرفیت‌های تولیدی به هر تولیدکننده اختصاص یابد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ عباس هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره خبر اعطای تسهیلات ویژه به یکی از تولیدکنندگان لوازم خانگی اظهار کرد: تاکنون ۴۰درصد کل ارز حوزه لوازم خانگی به هیچ گروهی اختصاص داده نشده و این خبر شایعه‌ای بیش نیست.

وی همچنین در واکنش به تصمیم دولت برای توزیع لوازم خانگی ارزان تصریح کرد: تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ارز خود را از طریق سامانه نیما دریافت می‌کنند که این روش تنها منبع تامین ارز ارزان قیمت نسبت به ارز آزاد است، اما با توجه به شرایط ویژه کشور این ارز هم به سختی دست تولیدکنندگان می‌رسد.

تامین ارز به روش تهاتر 

هاشمی گفت: طبق قانون منبع دیگری برای تأمین ارز لوازم خانگی وجود دارد که آن هم از طریق تهاتر است؛ البته این ارز گران تر از ارز نیمایی است و با توجه به اینکه مکانیسم خاصی دارد، همه شرکت‌ها امکان استفاده از آن را ندارند و فقط برخی شرکت‌های تولیدی می‌توانند از این طریق و با قیمت بالاتر ارز بخرند که یکی از تولیدکنندگان نیز از این طریق بخش کمی از ارز مورد نیاز خود را تامین کرده و خبر کذبی درباره آن منتشر شده است.

دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی اعلام کرد: واحدهای تولیدی برای تامین ارز خود با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو هستند، اما حتما باید برای اختصاص ارز به واحدهای تولیدی لوازم خانگی به ظرفیت‌های تولیدی و میزان نیاز آن‌ها توجه شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: طبق اعلام وزارت صمت هر کدام از تولیدکنندگان که تمایل و امکان ارائه سبد کالایی با قیمت مناسب را داشته باشند می‌توانند در این طرح مشارکت نمایند، که امیدواریم این وزارتخانه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مشکل همه واحدهای تولیدی لوازم‌خانگی برطرف شود.