۰ نفر

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

هدف ظریف از سفر به عراق

۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۵۸
کد خبر: 453691
هدف ظریف از سفر به عراق

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار کرد : در جریان سفر به عراق در مورد مسائل دوجانبه ، منطقه ای از جمله جنایت های آمریکا در منطقه با مقامات این کشور رایزنی و گفت‌وگو می‌کنم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، محمد جواد ظریف بعد از ورود به بغداد، در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف سفر یک روزه خود به این کشور همسایه پرداخت.

وی با بیان این که بسیار خوشحال هستم که بعد از تشکیل دولت عراق و پیش از سفر آقای نخست وزیر«الکاظمی » به دعوت آقای روحانی به تهران، سفری به بغداد داشتهام، افزود:  البته سفر من به عراق از قبل هماهنگ شده بود و  این سفر فرصت خوبی را فراهم می‌کند که با توجه به سفر نخست وزیر عراق به تهران در روز سه شنبه ، هماهنگی‌های لازم برای این سفر  انجام دهیم.

 وی با بیان اینکه در جریان سفر به این کشور همسایه با تعدادی از مقامات عالی رتبه عراقی ، مسئولان  سیاسی این کشور  و همچنین  رئیس الحشد الشعبی رایزنی و گفت‌وگو می‌کنم، گفت : در جریان این سفر در مورد همکاری‌های دو کشور که در سفر آقای روحانی به عراق در مورد آن تصمیم گیری شده بود و همچنین پیرامون مسائل منطقه و جنایت‌های آمریکا از جمله به شهادت رساندن شهید قاسم  سلیمانی و ابومهدی المهندس و سایر همراهان شان  و همچنین  دیگر مسائل منطقه گفت‌وگو خواهیم کرد.

وی افزود : بعد از ظهر امروز به دعوت آقای  نیچروان بارزانی به اربیل سفر می‌کنم  تا با ایشان و تعدادی دیگر از مقامات اقلیم نیز رایزنی و گفت‌وگو کنم.