۰ نفر

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خبر داد؛

جزئیات پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان

۲۸ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۲۳
کد خبر: 453552
جزئیات پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان

ضامنی آخرین جزئیات پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کشور را تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی ضامنی مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور در تشریح آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگان ناوگان تاکسیرانی گفت:  طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده به ناوگان تاکسیرانی نیز تعلق یافت و در گام اول برابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت رفاه، به آن دسته از رانندگانی که بیمه تأمین اجتماعی داشتند پیامک‌ها ارسال شد.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: رانندگان باید در تارنمای کارا متعلق به وزرات رفاه مراحل ثبت نام خود را تکمیل می‌کردند و ادامه پرداخت تسهیلات انجام می‌شد.

ضامنی ادامه داد: گویا در مسیر ثبت نام رانندگان ناوگان تاکسیرانی برای دریافت تسهیلات کرونایی به علت اشکال در مشخصه بیمه، ثبت نام تعدادی از رانندگان ناقص ماند که لازم است رانندگان دوباره مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

او بیان کرد: گام دوم پرداخت تسهیلات کرونایی به رانندگانی بود که بیمه تأمین اجتماعی نداشتند که به واسطه هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه تاکسیرانی استعلام‌های لازم به وزارت رفاه ارسال شد، تا این دسته از رانندگان نیز بتواند در سامانه کارا ثبت نام کنند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پاسخ به این سوال که آیا اطلاعی از میزان مراجعه رانندگان جهت دریافت تسهیلات کرونایی در دست است یا خیر؟، افزود: تا به این لحظه بر اساس اطلاعات به دست آمده از سوی وزارت رفاه از بین مشاغل مختلف، حوزه حمل و نقل عمومی بیشترین مراجعه جهت ثبت نام در سامانه کارا را داشته است، اما از تعداد افرادی که در فرآیند بانکی جهت دریافت تسهیلات کرونایی قرار گرفتند اطلاعی در دست نیست که قرار است تا انتهای هفته جاری این آمار احصاء شود.

ضامنی ادامه داد: زمانی که رانندگان در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند، بانک عامل جهت دریافت تسهیلات کرونایی مشخص می‌شود و رانندگان با مراجعه به بانک و ارائه چک یا سفته‌ای بدون نیاز به ضامن مضاعف کار پرداخت تسهیلات انجام می‌شود و در حال حاضر نیز ارایه تسهیلات به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است اما امیدواریم تا انتهای هفته آمار آن از سوی وزارت رفاه اعلام شود.

او با تأکید بر اینکه اطلاعات رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی از سوی وزارت کشور به وزارت رفاه ارسال شده است، بیان کرد: مشکل مشخصه بیمه رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی حل شده و لازم است رانندگانی که پیشتر در مراحل ثبت نام به مشکل خوردند دوباره به تارنمای کارا مراجعه کنند و ثبت نام خود را انجام دهند.