۰ نفر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۴۶
کد خبر: 452606
آغاز به کار کارگروه ساماندهی بازار ارز

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برآورد ما این است با توجه به هماهنگی شکل‌گرفته میان قوای مقننه، مجریه و قضاییه، در روز‌های آینده خبر‌های خوبی درباره مدیریت بازار ارز خواهیم داشت.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛ محمدرضا پورابراهیمی با اشاره به اینکه دیروز نخستین جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی کشور با حضور ترکیب جدید مجلس شورای اسلامی یازدهم برگزار شد افزود: در این جلسه مباحث نشست اخیر نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب و محور‌های مهم بسته اقتصادی مردمی، مطرح و اقدامات لازم برای این منظور آغاز شد.

وی اضافه کرد: بازار ارز به‌عنوان یکی از مهمترین موضوعات در دستور کار مجلس به‌ویژه کمیسیون اقتصادی مجلس است و صبح دیروز جلسه مفصلی با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزرای جهاد کشاورزی، نفت و صمت داشتیم که جمع‌بندی بسیار خوبی انجام شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه "تلاش کردیم هماهنگی‌های لازم برای مدیریت بازار انجام شود"، گفت: برگزاری جلسات مستمر شورای‌عالی هماهنگی با حضور سران قوا و اعضا انجام خواهد شد.

وی افزود: پیشنهادهایی در بخش ساماندهی و مدیریت بازار ارز و نحوه تسویه حساب ارزی صادرکنندگان و تعیین تکلیف ثبت سفارش‌ها و چگونگی دسترسی به منابع ارزی خارج از کشور مطرح شد و مجموعه‌ای از اقدامات لازم برای بهبود عملکرد بازار و کاهش التهابات ارزی در دستور کار قرار گرفت.

پورابراهیمی اظهار کرد: قرار است کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان قوای مقننه، قضائیه و با محوریت دولت، از امروز 3شنبه کار خود را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کند.

وی با اشاره به ظرفیت و توان بانک مرکزی ابراز کرد: با هماهنگی و همراهی سران قوا، امیدواریم به‌زودی برنامه جامع و بسته پیشنهادی به‌ویژه در حوزه مشوق‌های صادراتی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در بخش تخصیص ارز برای بخشی از کالا‌های اساسی، فعلاً همان مسیر اعلامی دولت، ادامه خواهد داشت و اولویت تخصیص ارز به کالا‌های اساسی خواهد بود.

پورابراهیمی تصریح کرد: همراه با الزامات بخش خصوصی برای بازگرداندن ارز حاصل از صادرات، باید هماهنگی‌های لازم برای ایجاد بسته‌های مشوقی داشته باشیم.