۰ نفر

در جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا عنوان شد:

خبر خوب برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۶
کد خبر: 451444
خبر خوب برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا

بیستمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا روز سه‌شنبه به ریاست معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد و روند اعطای تسهیلات به شاغلین و کارفرمایان مشاغل در رسته‌های چهارده گانه آسیب‌دیده مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، ارسال پیامک به کارفرمایان و خویش فرمایان درخصوص اعطای تسهیلات به کسب و کارهای آسیب دیده و همچنین بررسی درخواست وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای پرداخت وام یک میلیون تومانی به کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه محمد نهاوندیان با بیان اینکه پرداخت سریع تسهیلات به خسارت‌دیدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا مورد تاکید دولت و شخص رئیس جمهور است، از بانک‌های عامل تعیین شده در این زمینه خواست همکاری و تلاش بیشتری برای پرداخت سریع تسهیلات به ثبت‌نام کننندگان داشته باشند.

در این زمینه بخوانید

کسب و کارها چطور وام کرونا بگیرند؟

تمدید ۵ روزه مهلت ثبت نام برای دریافت تسهیلات، مصوبه مهم این کارگروه بود که براساس آن همه شاغلین و کارفرمایان در رسته‌های ۱۴ گانه آسیب دیده مصوب در کارگروه اقتصادی کرونا، می‌توانند تا  ۲۵ تیرماه با مراجعه به سامانه اینترنتی وزارت رفاه و تامین اجتماعی به آدرس KARA.MCLS.gov.ir  نسبت به ثبت نام برای دریافت تسهیلات اعطایی اقدام کنند.

براساس مصوبه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای دریافت این تسهیلات از بانک‌ها در سقف مبالغی که نیاز به معرفی ضامن کارمند می‌باشد، رسمی بودن ضامن کارمند الزامی نیست.