۰ نفر

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند حقوق‌ها را پرداخت کند

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۲۱
کد خبر: 450952
سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند حقوق‌ها را پرداخت کند

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشریح موضوع بررسی اصلاح ساختار کلی بودجه در نشست امروز با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: محمد باقر نوبخت متن مقدماتی این اصلاحیه را به رییس مجلس و رییس کمیسیون ارائه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدمهدی مفتح در تشریح نشست روز یکشنبه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات افزود: محمد باقر نوبخت به همراه معاونانش به منظور ارائه گزارشی از میزان درآمدها و مصارف بودجه سال ۹۹ در جلسه امروز حاضر شدند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس تصریح کرد: در قانون بودجه سال ۹۹ اعدادی در زمینه منابع و مصارف پیش‌بینی شده است اما با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده در کشور، شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از سازمان برنامه و بودجه خواسته بود تا گزارشی درباره اینکه اگر اعداد بودجه به واقعیت نپیوندد و نیاز به اصلاح داشته باشد را تدوین کند تا دولت براساس آن بویژه دربخش هزینه‌ها برنامه‌ریزی انجام دهد.

مفتح تاکید کرد: نوبخت در گزارش امروز خود اعلام کرد، سازمان برنامه و بودجه تلاش می‌کند تا در حد پیش‌بینی‌ها مبنی بر تحقق درآمدهای بودجه و با رعایت پرداخت‌های اجتناب‌ناپذیر، بتواند حقوق‌ها را پرداخت کند و در کنار آن هم نسبت به فعالیت‌های عمرانی به نحوی که فعالیت‌های عمرانی و سازندگی کشور دچار خللی نشود، اقدامات موثری را انجام دهد.

بررسی نحوه تدوین برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در این جلسه

مفتح با اشاره به اینکه نوبخت متن مقدماتی و چارچوب اصلاح ساختار کلی بودجه را به رییس مجلس و حاجی‌بابایی رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارائه کرده است، اظهار کرد: در نشست امروز درباره اصلاح ساختار بودجه که مطالبه جدی مقام معظم رهبری است و اقدامات سازمان برنامه و بودجه در این مورد مباحثی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: قرار شد این کمیسیون جلسات منظمی را در خصوص بررسی مبانی اصلاح ساختار و تنظیم بودجه با نوبخت برگزار کند تا با هماهنگی بیشتری این اصلاحات انجام شود.

مفتح با بیان اینکه درباره نحوه تدوین و مبانی برنامه ۵ ساله هفتم توسعه در نشست امروز هم بحث و بررسی انجام شد، گفت: این اولین جلسه کاری کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم بود که با حضور نوبخت برگزار شد و هدف ما این است که نمایندگان بتوانند در جمع‌بندی‌های اعداد و سیاست‌گذاری‌های سازمان برنامه و بودجه که منجر به تصمیم‌گیری‌ها در حوزه برنامه و بودجه می‌شود، مشارکت لازم را داشته باشد.