۰ نفر

روحانی: اعمال محدودیت‌های جدید کرونا کاملا هوشمند است

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبر: 450241
روحانی: اعمال محدودیت‌های جدید کرونا کاملا هوشمند است

رئیس جمهور گفت: اعمال محدودیت‌های جدید در مناطق با وضعیت هشدار یا قرمز کاملا هوشمند خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مبارزه با کرونا، با انتقاد از رعایت نشدن فاصله گذاری نسبی در حمل و نقل‌های عمومی، این موضوع را عامل دیگر افزایش تعداد مبتلایان عنوان کرد و از مسئولان کمیته اجتماعی – امنیتی خواست نظارت و مراقبت خود را در این خصوص تشدید کنند.

او با استناد به گزارش‌های کمیته آموزش ستاد ملی مبارزه با کرونا و ارزیابی‌های متخصصان، علت افزایش شمار مبتلایان و قرار گرفتن برخی شهر‌ها در وضعیت قرمز را برپایی تجمع‌ها و مراسم‌هایی نظیر میهمانی‌ها، عروسی و عزا برشمرد و گفت: رعایت نشدن اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیری در محیط‌ها و مکان‌هایی که از ابتدا درباره ممانعت از برگزاری آن‌ها هشدار داده شده بود، عامل بروز این مشکل است.

روحانی با ابراز خوشحالی از اینکه مراکز کسب و کار و محیط‌های مرتبط با آن با رعایت اصول بهداشتی نقش کمتری در افزایش شیوع و ابتلا‌های جدید داشته اند، اظهار داشت: کمیته تبلیغاتی باید با ارائه یک بسته سیاستی و تعریف شرح وظایف مشخص برای فرهنگ سازی در تغییر سبک زندگی و عادات جدید رفتاری برای شهروندان، اقدامات اقناعی و تبلیغاتی لازم را انجام دهند.

رئیس جمهور با قدردانی از نقش آفرینی‌های موثر رسانه‌ها در مدیریت و کنترل بیماری افزود: از این پس در کنار هشدار‌ها و توصیه‌هایی که برای مقابله با ویروس داده می‌شود باید فعالیت‌های موثر و اقناعی برای تغییر سبک زندگی انجام گیرد و کمیته تبلیغات موظف است از طریق رسانه‌ها اقدامات موثر از جمله ارائه آموزش‌های لازم را انجام دهد.

روحانی تاکید کرد: با توجه به گزارش ارائه شده از سوی کمیته اجتماعی – امنیتی و بررسی‌های دقیق، مقرر شد در مناطق با وضعیت هشدار یا قرمز محدودیت‌های جدید به شکل کاملا هوشمند اعمال شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: مردم شریف مطلع باشند که با توجه به تجارب بدست آمده طی ماه‌های اخیر، قرار نیست محدودیت‌ها به شکل کلی و وسیع برقرار باشد و اعمال محدودیت‌های جدید منطبق بر محیط‌های شناسایی شده و مبتنی بر روش‌های موثر در افزایش ابتلا و شیوع بیماری است که براساس این مصوبه به استانداران اختیارات لازم برای شهرستان‌های قرمز آن استان واگذار خواهد شد.

روحانی در پی گزارش کمیته بهداشتی درخصوص وضعیت کادر پزشکی کشور و نیروی انسانی فعال در حوزه بهداشت و درمان، گفت: مردم بزرگوار ایران متوجه باشند بار سنگینی برای درمان بیماری و مراقبت و نگهداری بیماران بد حال بر دوش کادر درمانی کشور است.

او هشدار داد: رعایت نشدن دستور العمل‌های بهداشتی و افزایش شمار مبتلایان، کادر درمانی کشور را دچار فشار کاری و فرسایش جسمی و روحی می‌کند و به انگیزه آنان که تاکنون با ایثار و فداکاری فعالیت کرده اند لطمه جدی وارد خواهد کرد و ما نباید بگذاریم چنین اتفاقی رخ دهد.

روحانی افزود: آنچه ستاد ملی در جلسه آتی خود مورد بررسی و تصویب قرار خواهد داد با توجه به مجموعه مباحث و بررسی‌های به عمل آمده از سوی کمیته‌های مختلف، روش‌های اجرایی و موثر نظارت بر دستور العمل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی هوشمند با تعیین شرح وظایف معین برای بخش‌های مختلف نظارتی خواهد بود.

رئیس جمهور در این جلسه با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی و محیط‌هایی که کارمندان دولت در آن فعالیت می‌کنند می‌بایست پیشتاز رعایت دستورالعمل‌ها باشند، گفت: تمامی وزارت خانه‌ها موظف به ارائه برنامه جامع سازگاری با کرونا به کمیته اجتماعی – امنیتی هستند تا در ستاد ملی بررسی و تصویب شود.