۰ نفر

رییس جمهورد در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی؛

می‌توانیم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی افتتاح کنیم/ باید مراقب باشیم وضعیت هشدار کرونا قرمز نشود

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵
کد خبر: 450221
می‌توانیم هر دو ماه یک سد مخزنی ملی افتتاح کنیم/ باید مراقب باشیم وضعیت هشدار کرونا قرمز نشود

رئیس جمهور گفت: نباید بگذاریم که از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز در موضوع کرونا تغییر وضعیت دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور اظهار داشت: از مردم عزیز فارس می خواهم که به توصیه های بهداشتی گوش دهند تا به خوبی از شرایط سخت امروز عبور کنیم. نباید بگذاریم که از وضعیت هشدار به وضعیت قرمز در موضوع کرونا تغییر وضعیت دهیم.

وی گفت:  استان کرمانشاه از جمله استان هایی است که در وضع کرونا دارای وضعیت قرمز است و در بحث امروز جلسه کرونا، در مورد وضعیت مناطق قرمز صحبت خواهیم کرد.

رئیس جمهور با تبریک تولد امام رضا (ع) خدمت مردم عزیز ایران، اظهار داشت: همیشه این برای ما ایرانیان افتخار بوده‌ است که در پناه و لطف امام رضا بوده و هستیم.

روحانی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح طرح و پروژه‌هایی در استان فارس و کرمانشاه بودیم.

وی همچنین با تقدیر و تشکر از کارگران، مهندسان و مدیران وزارت نیرو و بخش خصوصی اظهار کرد: امروز ۹۹.۹ درصد از جمعیت شهرنشینان کشور از آب شرب پایدار و بیش‌از ۸۲ درصد از روستاییان از آب بهداشتی پایدار استفاده می‌کنند که افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: اینکه قادریم در دولت یازدهم و دوازدهم به طور متوسط هر دو ماه یک سد مخزنی ملی و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر ۵۰ روز یک تصفیه‌خانه آب شهری را افتتاح کنیم خیلی مهم است؛ چرا که در زمان انقلاب کل تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور ۴ عدد بوده و امروز این تعداد ۲۴۲ تصفیه خانه افتتاح شد و ان‌شاءالله افتتاح‌های دیگری تا پایان دولت خواهیم داشت. همچنین تا پیروزی انقلاب ۲۷ تصفیه‌خانه آب داشتیم و امروز یکصدوپنجاه و ششمین را افتتاح کردیم که ۳۷ تصفیه‌خانه در دولت‌های یازدهم و دوازدهم افتتاح شده است.

روحانی با بیان اینکه «از آغاز دولت یازدهم حرکتی جهادی در  زمینه آب و برق آغاز یافته و امروز شاهد ثمرات خوب افتتاح این طرح ها هستیم»، به شیوع ویروس کرونا در دنیا و همچنین اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: در شرایطی که هر روز ابرقدرتی و ستمگری مثل آمریکا ما را مورد فشار، تحریم و تهدید قرار می‌دهد، ما توانستیم افتخارآمیز حرف بزنیم و بگوییم که از چه شرایط قبل از پیروزی انقلاب امروز به چه شرایطی رسیده‌ایم؛ حرکت ما پرشتاب بوده است.

رئیس جمهوری افزود: به وزیر خارجه و وزیر راه و شهرسازی دستور می‌دهم که تلاش کنند تا با آبادانی سومار، این شهر به یکی از نقاط مرزی و تجاری ما با عراق تبدیل شود؛ چراکه سومار فاصله نزدیکی با شهرهای عراقی دارد و می‌تواند یک شهر مهم مرزی برای تبادل کالا با کشور عراق باشد.

روحانی گفت: خدمت مردم عرض می‌کنم که تا پایان امسال گام‌های بسیار خوبی برای استانهای ایلام، کرمانشاه و خوزستان برداشته خواهد شد و ان‌شاءالله افتتاح‌های خوبی در بخش کشاورزی خواهیم داشت. امروز در حال تجهیز ۱۸ هزار هکتار هستیم که بیش از ۱۰ هزار هکتار آن تاکنون آماده شده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم همه طرح‌هایی که در جدول برنامه های سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است را اجرایی و عملیاتی کنند. مردم همیشه پرنشاط باشند و بدانند با وجود فشارها و تحریم ها، دولت و مسئولین همواره آماده خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم در حد توانشان هستند.