۰ نفر

یارانه دستمزد به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبر: 449953
یارانه دستمزد به چه کسانی پرداخت می‌شود؟

مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود ۸هزار و ۲۸۶ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین ۱هزار و ۴۹۷ نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد جذب‌شدگان شغل‌اولی مطابق آمار وزارت کار از زمان آغاز این طرح حدود ۷هزار و ۳ نفر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت کار طرحی را دنبال می‌کند که به‌موجب آن به کارآفرینان و کارفرمایانی که از فارغ التحصیلان دانشگاهی در واحدهای خود استفاده کنند 30درصد یارانه دستمزد تعلق می‌گیرد تا هزینه‌های اشتغال آنها کاهش یابد.

طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال در شرایط بحران اقتصادی است که هم‌اکنون در 9 استان کشور به اجرا درآمده است. در راستای حمایت از مناطق غیربرخوردار از اشتغال شیوه‌نامه پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم‌برخوردار و مناطق غیربرخوردار از اشتغال ابلاغ شده است.

یارانه دستمزد، وجهی است که توسط دولت به‌موجب این شیوه‌نامه به‌صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل‌اولی زیر 35 سال به کارفرما پرداخت و منابع این طرح از محل منابع پیش‌بینی‌شده اشتغال در قانون بودجه سنواتی، کمکهای مردمی و منابع ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌ها تأمین می‌شود.

به‌گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به قوانین موجود، سرمایه‌گذاری دولتی جهت ایجاد اشتغال ممنوع است و بر این اساس سیاستهای اشتغالی که وزارت کار به‌منظور گشایش اشتغال دنبال می‌کند در جهت ارائه مشوق‌ها و تسهیل فرایندها برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.

اکنون  این طرح در استان‌های بوشهر با 10.2درصد بیکاری، خراسان جنوبی با 6درصد بیکاری، سیستان و بلوچستان با 11.3درصد بیکاری، کرمانشاه با 17.9درصد بیکاری، کردستان با 20درصد بیکاری،کهگیلویه و بویراحمد با 10درصد بیکاری، لرستان با 16.8درصد بیکاری، ایلام با 7.0 درصد بیکاری و چهارمحال و بختیاری با 14.5 درصد بیکاری اجرا می‌شود و مطابق آمارها برای طرح یارانه دستمزد حدود 8 هزار و 286 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین 1هزار و 497 نفر از کارفرمایان هم برای این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد جذب‌شدگان شغل‌اولی مطابق آمار وزارت کار از زمان آغاز این طرح حدود 7هزار و 3 نفر است.

12

11