۰ نفر

هشتمین یارانه بنزینی امشب در حساب‌هاست

۱۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 449647
هشتمین یارانه بنزینی امشب در حساب‌هاست

هشتمین مرحله از کمک‌های معیشتی ساعت ۲۴ امشب (سه‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با اصلاح قیمت بنزین در آبان‌ماه سال گذشته، قرار شد تا از محل مابه ‌التفاوت ایجاد شده از افزایش قیمت این سوخت، هر ماه مبلغی به صورت نقدی در اختیار گروه‌های مشمول قرار بگیرد.

بر این اساس هدفگذاری دولت جمعیت حدود ۶۰ میلیون نفری از جمع یارانه‌بگیران بود که نزدیک به ۱۹ میلیون خانوار تخمین زده شده بود.

پرداخت کمک معیشتی از آبان ماه پارسال آغاز شد و در ابتدا برای حدود ۱۷.۷ میلیون خانوار واریز انجام و در ادامه با بررسی درخواست مشمولیت این یارانه، جمعیت تحت پوشش افزایش یافت و از ۱۸.۵ میلیون خانوار هم گذشت.

بر خلاف یارانه نقدی که رقم ثابت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است، کمک معیشتی به تناسب اعضای خانوار پرداخت می شود که برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

هزینه پرداخت کمک معیشتی در هر ماه حداقل ۲۵۰۰ میلیارد تومان است که در سال به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، این در حالی است که دولت برای پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان در سال هزینه می‌کند که در این حالت حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت یارانه‌های نقدی است.