۰ نفر

افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 449168
افزایش مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی

عضو هیئت مدیره و دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل دو میلیون و 800هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که همسان سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسدی در این باره اظهار کرد: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تکلیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی است و تا آنجا که مطلع شده‌ایم با پیگیری‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر رفاه مراحل نهایی واگذاری سهام و سایر منابع از سوی دولت به سازمان تأمین اجتماعی درحال انجام است.

وی افزود: امید زیادی در بین بازنشستگان برای تحقق این مطالبه چندین ساله ایجاد شده است. طی سنوات متمادی در زمینه حق مسکن و خواربار بازنشستگان تأمین اجتماعی افزایش قابل توجهی صورت نگرفته و درحال حاضر مبالغ ناچیزی دریافت می‌کنند که انتظار می‌رود در سال جاری این افزایش صورت گیرد.

دبیر کانون عالی بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تلاش و پیگیری فراوان مدیریت سازمان تأمین اجتماعی برای دریافت مطالبات سازمان از دولت و تجهیز منابع به منظور افزایش حق مسکن و خواربار و همچنین اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان گفت: امیدواریم این اقدامات اساسی در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

اسدی افزایش حقوق بازنشستگان تا حداقل دو میلیون 800 هزار تومان را مطالبه اصلی و خواسته اولیه تشکل‌های بازنشستگان عنوان کرد و گفت: از وزیر رفاه و مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که همسان سازی و افزایش حق مسکن و خواربار را هرچه سریعتر اجرا کنند.

وی با اشاره به افزایش مبلغ و تعداد تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص یافته به بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال جاری گفت: مبلغ وام بازنشستگان در سال جاری به چهار میلیون تومان رسیده است.  امیدواریم سازوکار پرداخت این تسهیلات نیز هرچه زودتر از سوی سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ و پرداخت وام‌ها آغاز شود.