۰ نفر

یک عضو کمیسیون اقتصادی:

دولت می‌تواند قیمت ارز را کنترل کند

۲ تیر ۱۳۹۹، ۹:۰۴
کد خبر: 447680
دولت می‌تواند قیمت ارز را کنترل کند

نماینده مردم ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نوسانات اخیر قیمت ارز گفت: دولت می‌تواند با سیاست‌هایی همچون محدود کردن محل مصارف ارز اقدامات لازم را انجام دهد و اگر بخواهد می‌تواند قیمت ارز را کنترل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد علیپور در خصوص نوسانات اخیر بازار ارز با بیان اینکه پیش‌تر آقای همتی گفته بودند این نوسانات موقتی بوده و  خیلی روی این وضعیت حساب نشود، اظهار کرد: بازار ارز ما یک بازار هیجانی است و خیلی با وضعیت و شرایط اقتصادی همخوانی ندارد. برای مثال ممکن است اکنون تاثیراتی از مباحث سیاسی همچون بیانیه اخیر شورای حکام درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در این حوزه شاهد باشیم، اما بعضا اتفاقی در عالم اقتصاد رخ نمی‌دهد با وجود این‌که ممکن است نوساناتی هم وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگرچه امکان بازگشت قیمت ارز به وضعیت قبل مشخص نیست، ولی اراده دولت این است که در این شرایط فضای بازار را اداره کند. اگرچه دولت کاملا در این باره سکوت می‌کند و اظهارنظری نمی‌کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:‌ وضعیت محل مصارف ارز بر بازار تقاضا تاثیر می‌گذارد که مدیریت این محل نیز در اختیار دولت است و دولت می‌تواند آن را مدیریت کند، یعنی می‌تواند محل مصارف را محدود کند.

نماینده مردم ماکو و چالدران اظهار کرد: اکنون یک کششی در تقاضا وجود دارد که قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است. اگر دولت بخواهد می‌تواند قیمت ارز را کنترل کند. اگرچه همان طور که اشاره کردم در کنار این موارد تاثیرات سیاسی و هیجانی بر این بازار وجود دارد و گرنه هیچ اتفاقی در عالم اقتصاد نیفتاده و سیاست‌های ارزی دولت تا به امروز توانسته بر بازار حاکم بوده و یا کنترلی را ایجاد کند، در واقع وضعیت به گونه‌ای نیست که کنترل از دست خارج شده باشد.