۰ نفر

شروع مجدد صدور یا تجدید پروانه کسب و کار از امروز

۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۸
کد خبر: 447567
شروع مجدد صدور یا تجدید پروانه کسب و کار از امروز

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: از ابتدای تیرماه صدور یا تجدید پروانه کسب وکار مطابق مقررات انجام می شود که پیشتر با مصوبه سران قوا در ایام کرونایی حذف شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد مسیحی معاون درآمدهای مالیاتی به اصناف و بازرگانان و تجار اعلام کرد: از اول تیرماه صدور یا تجدید پروانه کسب‌وکار براساس ماده 186 قانون مالیاتی مطابق با مقررات انجام می شود.

در این نامه آمده است:‌ همانگونه که استحضار دارید؛ شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با هدف حمایت از کسب و کارها در مقابل بیماری کرونا، مصوبه ای مبنی بر عدم نیاز به اخذ گواهی موضوع ماده ۱۸۶ برای صدور یا تجدید پروانه کسب و کار اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹ صادر نمود که این امر طی بخشنامه شماره ۲۰۰/۹۹/۲ مورخ ۱۳۹۹/۱/۶ با امضاء رییس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور به مراجع ذیربط ابلاغ گردید.

با عنایت به اتمام مدت زمان مذکور، ضروری است که از ابتدای تیرماه سال جاری استعلام الکترونیکی مالیاتی موضوع ماده ۱۸۶ قانون مالیاتهای مستقیم برای متقاضیان صدور یا تجدید پروانه کسب و کار، مطابق با مقررات مربوط انجام شود.

بر این اساس خواهشمند است دستور فرمایید مراتب امر و لزوم ارسال استعلام موضوع ماده صدرالاشاره، به تمامی مراجع صادر کننده مجوز کسب و کار در زیر مجموعه آن مرکز ( اتاقهای اصناف سراسر کشور و ...) اطلاع رسانی شده و نیز مسئولیت تضامنی مسئولان امر در صورت عدم رعایت حکم ماده قانونی موصوف، مورد تأکید قرار گیرد.