۰ نفر

سه اقدام حیاتی برای برگرداندن رونق کسب و کار

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۰۳
کد خبر: 445253
سه اقدام حیاتی برای برگرداندن رونق کسب و کار

اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید، احتمالا با پرسش‌های متفاوتی برای گام‌های بعدی مواجه هستید. برای مثال آیا باید وب‌سایتی برای کسب‌و‌کار راه بیندازید و به طور جدی وارد تجارت الکترونیک شوید؟ آیا بهتر است فردی را به‌صورت تمام وقت استخدام کنید که مدیریت صفحات کسب‌و‌کار شما را در فضای مجازی برعهده بگیرد؟ آیا باید محیط کسب‌وکار را به گونه‌ای تغییر دهید که به مشتری‌ها درباره احتمال شیوع ویروس کرونا آرامش بیشتری ببخشد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، شاید همه این اقدامات در‌ نهایت به نفع کسب‌وکارتان تمام شوند اما مشکل اینجاست که شما احتمالا زمان و منابع مالی کافی را برای همه این کارها در اختیار ندارید. اما به کدام اقدامات باید اولویت داد و کدام اقدامات را باید به آینده موکول کرد؟ قاعدتا پاسخ مربوط به هر کسب‌و‌کار متفاوت است. با این‌حال، احتمالا پرسش‌های زیر به شما کمک خواهند کرد که بفهمید به کدام برنامه‌ها باید اولویت بدهید. این پرسش‌ها توسط وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر ارائه شده‌اند.

*** آیا این اقدام درآمد ایجاد خواهد کرد؟

حتی اگر کسب‌و‌کارتان در دوران کرونا برقرار مانده اما احتمالا درآمد شما آسیب دیده است. در نتیجه وقتی به اقدامات تازه می‌اندیشید تاثیرات کوتاه‌مدت آن بر درآمد را هم در نظر بگیرید. گزینه‌های موجود را در نظر بگیرید و سپس بسنجید که کدام‌یک زودتر برای شما درآمد ایجاد خواهند کرد. اکنون مسئله اصلی برای بسیاری از کسب‌و‌کارها بقا و دوام آوردن است. راهکارهایی را که به بقای کسب‌وکارتان در شرایط فعلی کمکی نمی‌کنند، می‌توانید به‌ آینده موکول کنید.

*** چه شاخص‌های دیگری را باید در نظر بگیرم؟

ایجاد درآمد در شرایط فعلی ضروری است. اما احتمالا تنها شاخصی نیست که می‌تواند به شما در اولویت بخشیدن به امور کمک کند. برای مثال برخی از امور شاید بتوانند در بلندمدت برای شما مشتری‌های وفاداری را به ارمغان بیاورند. برای مثال یک پژوهش نشان داده که در دوران کرونا، فروشندگانی که حس همدردی بیشتری با مشتری نشان می‌دهند، در فروش موفق‌تر عمل کرده‌اند.

به‌طور مشابه، شاید اگر شما هم‌اکنون برای برخی مشتریان تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیرید، شاید بتوانید روابط خود را با آنها به‌گونه‌ای بهبود ببخشید که در بلندمدت از آن بهره ببرید. برای مثال، حالا که بیماری کرونا در جهان گسترش یافته، برخی از دامپزشکی‌ها به مشتریانشان اطمینان خاطر داده‌اند که در صورت ابتلای آنها به کرونا، از حیوانات خانگی‌شان نگهداری خواهند کرد.

با در نظر گرفتن احتمال ابتلا به کرونا، خیلی بعید است که چنین وعده‌ای هزینه خاصی را متوجه دامپزشکی کند اما در مقابل شاید بر محبوبیت دامپزشکی در میان مشتریان بیفزاید. در نتیجه و با در نظر گرفتن نوع کسب‌و‌کارتان، شاخص‌های دیگری را هم تعریف کنید و امورتان را براساس آن شاخص‌ها اولویت‌بندی کنید.

*** کدام اقدامات به‌طور مستقیم بر تحقق اهداف تاثیرگذار است؟

شما احتمالا علاوه بر کسب درآمد اهداف دیگری را هم برای کسب‌و‌کارتان در نظر گرفته‌اید. برای مثال شاید قصد داشته باشید که بر سهم‌تان از بازار بیفزایید یا به بازارهای متفاوتی وارد شوید. برای مثال شاید شرکتی تبلیغاتی دارید که بیشتر روی طراحی پوستر و عکاسی تبلیغاتی تمرکز دارد اما قصد دارید در آینده طراحی و نگهداری وب‌سایت را هم به‌ فهرست خدماتتان اضافه کنید.

یا ممکن است رستوران داشته باشید و در اندیشه گسترش گزینه‌های گیاهی در میان محصولاتتان باشید. در این صورت از همین حالا باید به اقداماتی اولویت بدهید که شما را به این اهداف نزدیکتر خواهند کرد؛ حتی اگر در کوتاه‌مدت تاثیر خاصی بر تعداد مشتریان یا درآمد شما نداشته باشند.