۰ نفر

نحوه اعمال معافیت مالیاتی صادرکنندگان

۲۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
کد خبر: 444958
نحوه اعمال معافیت مالیاتی صادرکنندگان

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور: معافیت مالیاتی برای صادرکننده هایی که تا پایان تیرماه ارز خود را بازنگردانند، متناسب با میزان بازگشت ارز محاسبه خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، "علی رستم پور" در یک برنامه خبری شبکه خبر گفت: تا قبل از عملکرد سال 1397 صادر کنندگان کالا از پرداخت مالیات بردرآمد بصورت مطلق معاف بودند و اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در فرآیند خرید کالاهایشان برای صادرات پرداخت کرده بودند، حداکثر بعد ازیک ماه قابل استرداد بود.

مدیرکل دفتر حسابرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از سال 97 به بعد با توجه به قوانین بالا دستی ابلاغی منجمله احکام مندرج در قانون بودجه سال‌های 1398 و 1399 کل کشور، استرداد عوارض و مالیات پرداختی صادر کنندگان مشروط شد و مقرر شد اعمال معافیت ماده 141 قانون به بازگشت ارز توسط صادرکنندگان و شیوه‌های آن را بانک مرکزی اعلام کند.

رستم پور افزود: در پایان سال 98 جلساتی برای عملکرد 1398 برگزار شد و در سال 1399 بسته‌های سیاستی نحوه بازگشت ارز و چگونگی رفع تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی به سازمان امورمالیاتی ابلاغ شد و متعاقبا سازمان دستور عمل را ابلاغ کرد.

وی گفت: بر اساس حکم قانون بودجه 1399 تغییری کرد که قبل از آن در عملکرد سال 1397 تمام صادرات کالا‌ها و خدمات مشمول بازگشت ارزبودند، اما در قانون بودجه سال 1398 فرآورده‌های کشاورزی و صادرات خدمات فنی، مهندسی از تعهد بازگشت ارزشان مستثنی شدند.

رستم پور گفت: به لحاظ میزان بازگشت ارز تغییر اساسی در عملکرد سال 1397 بوجود آمد و بر اساس آن صادرکنندگان باید 70 درصد از ارزش کالا‌های صادراتی خود طبق روش‌های اعلام شد بانک مرکزی به چرخه اقتصادی بازگردانند که این عدد قبل 56 درصد بود.