۰ نفر

سازمان خصوصی سازی اعلام کرد

اقدام همزمان دولت و مجلس برای جاماندگان سهام عدالت

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۵۱
کد خبر: 444683
اقدام همزمان دولت و مجلس برای جاماندگان سهام عدالت

سازمان خصوصی سازی از اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در پی انتشار خبری با عنوان «۱.۸ میلیون نفر به خاطر قصور تعاونی‌ها، از سهام عدالت جاماندند» به نقل از معاون سازمان خصوصی سازی، این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد. متن کامل توضیح به این شرح است:

در این مصاحبه به دلایل مختلفی که باعث شده این افراد از ثبت نام نهایی باز بمانند تاکید شده و هرگز چنین جمله‌ای عنوان نشده است.

همانگونه که قبلاً هم بارها اعلام شده است در زمان ثبت نام و شناسایی مشمولان سهام عدالت در دهه ۸۰ به دلایل مختلف، برخی از مشمولانی که فرآیند اولیه ثبت نام را انجام داده بودند در لیست نهایی سهام عدالت قرار نگرفتند، در آن زمان سیستم اطلاعاتی استان‌ها به صورت «دایال آپ» با سیستم مرکزی ارتباط داشت و همین نقص باعث شد تا اطلاعات بخشی از مشمولان وارد سیستم نهایی نشود. علاوه بر این برخی از تعاونی‌ها برای ارسال اطلاعات مشمولان به ستاد مرکزی سهام عدالت باعث شد تا تعدادی از افراد مشمول نهایی نشوند.

و با توجه به اینکه اطلاعات مشمولان سهام عدالت از سال ۱۳۸۵ الی ۱۳۹۱ از سوی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت به صورت متناوب برای سازمان خصوصی سازی ارسال شده و بعضاً مراحل ثبت نهایی آن دنبال نشده است برخی افراد از لیست نهایی جا مانده اند، لذا این جمله که قصور تعاونی‌ها باعث شده افراد ثبت نهایی نشوند قویاً تکذیب می‌شود.

لازم به ذکر است بر همین اساس و با توجه به تقاضای انبوه جاماندگان، اقدامات همزمانی در دولت و مجلس برای تعیین تکلیف این بخش از جامعه در حال انجام است. در همین راستا سازمان خصوصی سازی در حال رایزنی برای پوشش دوباره افراد جا مانده از سهام عدالت است و در صورتی که دولت یا مجلس در این زمینه و از مجاری قانونی طرحی را به تصویب برسانند امکان اعطای سهام عدالت به این جاماندگان وجود خواهد داشت و تاکید می‌شود سازمان خصوصی سازی صرفاً مجری طرح توزیع سهام عدالت است.