۰ نفر

هزینه‌های تمیزکاری کودک!

۱۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
کد خبر: 444179
هزینه‌های تمیزکاری کودک!

دستمال مرطوب، حوله، پتوی کودک و ... چقدر خرج روی دست‌تان می‌گذارد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، بالش کودک یکی از مهم ترین وسایلی است که باید در سیسمونی وجود داشته باشد. توجه به جنس رویه بالش و آن چه بالش با آن پر شده است نیز از نکات مهمی است که نباید از آن غافل شد.

ارتباط مستقیم بالش با ستون فقرات و مهره های گردنی کودک بر اهمیت تهیه بالش مرغوب افزون می‌کند. بالش نوزاد را می توانید خریداری کنید یا خودتان طبق سلیقه و نیاز آن را ساخته و پرداخته کنید، کاری که در قدیم نیز انجام می شد.

به طور متوسط کودکان در بدو تولد در بیشتر ساعات شبانه روز می خوابند. اگر شرایط ایده آل و مطلوبی برای خواب نوزادان فراهم نشود  ممکن است سلامت آن ها با خطر مواجه شود.

انتخاب درست و مناسب بالش نوزادان می تواند تا حد زیادی کیفیت خواب را ارتقا بدهد. بالش کودک نقش مهمی در رشد جمجمه و شکل گیری فرم آن دارد. نوع مناسب آن حتی به گردش خون در مغز کمک می کند. از طرفی بالش نامناسب روی عملکرد فیزیکی گردن و سر تاثیر می گذارد.انواع بالش شیردهی، دور گردنی، ضدرفلاکس، محافظ تخت و...  بنا به صلاحدید والدین نوزاد می تواند در ابعاد و اندازه های مختلف تهیه شود.

نکات هنگام خرید تشک نوزاد

تشک نوزاد هم مانند بالش و روانداز وی می تواند توسط خود خانواده تهیه شود و نیاز به خرید از بیرون نباشد، اما در این جا خوش خواب مخصوص تخت کودکان با تشک او فرق می کند. تشک دراین جا به منزله وسیله ای کاربردی است که در مکان و زمان و شرایط مختلف مانند مهمانی، سفر  یا حتی در منزل به صورت جداگانه استفاده می شود.

نکته مهم هنگام تهیه و تمهید تشک توجه  به جنس موادی است که با آن  تشک پر خواهد شد‌، همچنین توجه به جنس مناسب رویه، نرم، گرم و  عرق گیر بودن آن نیز اهمیت بالایی دارد.

نکات هنگام خرید وسایل غذاخوری کودک:

برای تهیه ست غذا خوری کودک می توانید اقلام مورد نیاز خود را جداگانه انتخاب کنید، چون به صورت معمول ممکن است در سرویس هایی که به صورت پک عرضه می شوند مواردی را هرگز لازم نداشته باشید.یکی از مهم ترین اقلام سرویس غذاخوری کودک همان قابلمه یا ظرفی است که قرار است در آن غذاهای کمکی کودک شما پخته شود. توجه به جنس و کیفیت آن مهم ترین قسمت خرید در این حوزه است. چرا که سایر اقلام معمولا در سایز های کوچک تر مانند قاشق چای خوری در منازل وجود دارند و شاید نیاز آن چنانی به صرف هزینه های دیگر در این زمینه نباشد.تنها می توان چند نوع پیش‌بند با جنس مناسب و رنگ‌بندی شاد برای کودک خود فراهم کرد.

حدود قیمتی انواع قابلمه کودک در بازار از ۷۰ تا ۴۰۰هزارتومان، بسته به برند و جنس آن متغیر است.