۰ نفر

رشد اقتصادی امسال منفی می‌شود!

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۲:۰۰
کد خبر: 441426
رشد اقتصادی امسال منفی می‌شود!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در ایران تا پایان سال 98 تقریبا بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم که با وضعیت کرونا پیش بینی مثبت 4 درصد دولت تا پایان سال99 به منفی 4 تغییر خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر اساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران به ریاست حجت الاسلام ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و اعضای ستاد در محله پاستور تهران برگزار شد.

گزارش فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در کارگروه سلامت با موضوع پیشگیری از کرونا و همچنین تبیین برنامه های شعار سال1399 از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران 2 دستور کار مهم این جلسه بود.

* وحدت و هم‌افزایی مردم و مسئولان در مبارزه با کرونا اعجاز بود

در ابتدای این جلسه حسن ابوترابی فرد با اشاره به  موضوع ویروس کرونا و حاشیه های آن برای کشورمان گفت: وحدت و هم افزایی مردم و مسئولان در مبازه با این ویروس را می توان نشان از توجهات خاص الهی و یک اعجاز دانست و در کنار آن توجه به این نکته ضروری است که جمهوری اسلامی بار دیگر همچون چهار دهه گذشته در انقلاب با نشان دادن ظرفیت های گسترده مردم و مسئولین توانست این بحران را تا حد زیادی مدیریت کند. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران  ادامه داد: دستگاه و نهادهای عضو در این ستاد باید تمام تلاش خود را در راستای ارئه خدمت به مردم به صورت  الکترونیکی و کم کردن هزینه ها در جهت خدمت رسانی بهتر و راحت تر به مردم انجام دهند که این مهم باعث کمتر شدن احتمال شیوع این بیماری در بین مراجعه کنندگان به ادارات می شود. 

در ادامه جلسه استاندار تهران با ارئه گزارشی از اقدامات ستاد کرونای استان گفت: با وحدت رویه و کار جهادی تمام دستگاه ها و ارگان ها ما توانستیم با مشکلات و تحریم های ظالمانه موجود به نقطه مدیریت بحران برسیم. 

در همین راستا دکتر زالی دبیرکارگروه سلامت شورای فرهنگ عمومی گزارشی از فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را در مورد مقابله با کرونا ارائه کرد. 

* پیش‌بینی رشد منفی 4 درصد در سال 99

نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در دستور کار دوم این جلسه گفت: دغدغه اعضای شورا در جلسات قبل برنامه محور بودن کار شورا بود و مقرر گردید نقشه راهی در این راستا تدوین شود. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اظهار کرد: نگاه این شورا باید به افق 1404 باشد و بر اساس آن در بخش فرهنگی حرکت کند. این بدان معنا است که تصمیمات شورا نیز باید بر اساس قوانین و اسناد توسعه باشد. در این چشم اندازی که برای شورای فرهنگ عمومی تدوین شده در 15 سرفصل فرصت ها و تهدیدها یک به یک اشاره شده است. بعنوان مثال در حوزه ایثار و شهادت احکام دائمی، سند توسعه و برش استانی در این حوزه ریز به ریز آمده و نقاط ضعف و قوت همراه با مقایسه آماری شاخص ها در سالهای گذشته همراه با تامین منابع مالی دیده شده است. 

ترکی گفت: برنامه تدوین شده از سوی سازمان مدیریت تهران را به تمامی اعضا می دهیم تا نظرات تکمیلی خود را ارائه کنند و پس از بررسی و تائید نهایی بعنوان سند راهبردی تا سال 1400 در حوزه فرهنگ عمومی نقشه راه ترسیم می شود. 

وی با اشاره به نقشه راه استان تهران در سال 99 گفت: برای سال 99 نقشه راه ویژه ای با 38 پروژه با هدف جهش تولید در استان تهران برنامه ریزی کرده ایم که اعضای شورا می توانند آن را هم مطالعه کنند تا اگر نیاز به پیوست فرهنگی بود، اظهار نظر کنند.

ترکی با اشاره به مخاطراتی که بیماری کرونا برای زندگی، سلامت و معیشت مردم ایجاد کرده گفت: تا به امروز فعالیت هایی در حوزه های پیشگیری از شیوع و درمان این بیماری داشتیم و امروز نیاز به ستاد اقتصادی پس از کرونا و ستاد اجتماعی بیش از هر زمان احساس می شود.

وی در پایان گفت: در ایام پسا کرونا پیش بینی که در سطح جهان در مورد رشد اقتصاد می شود با کاهش 2 درصدی روبرو خواهیم بود. این در حالی است که در ایران تا پایان سال 98 تقریبا بیش از یک درصد رشد اقتصادی داشتیم که با وضعیت کرونا پیش بینی مثبت 4 درصد دولت تا پایان سال99 به منفی 4 تغییر خواهد کرد. این امر نشان می دهد که اتمام شیوع کرونا برای مدیران به معنای شروع کار جهادی در راستای جهش تولید است و کار اصلی در بخش اقتصادی و اجتماعی آغاز می شود.