۰ نفر

پول فروش سهام عدالت چطور دریافت می‌شود؟

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۹:۱۳
کد خبر: 441003
پول فروش  سهام عدالت چطور دریافت می‌شود؟

بانک‌ها از ۱۰ خرداد که آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و امکان فروش سهام عدالت برای آنها مهیا خواهد شد، سهام سفارش شده را براساس وضعیت بازار به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین شده ظرف چند روز به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ساعاتی پیش وزارت اقتصاد و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تمامی دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه (۶ خرداد) به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه و با تکمیل  فرم های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه، اقدام کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: از تاریخ ۱۰ خرداد بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرار داد، به تدریج نسبت به فروش سهام عدالت متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب مشمولان واریز خواهند کرد.

در خصوص این اطلاعیه منتشر شده ابهاماتی وجود دارد که در این زمینه «حسین فهیمی» سخنگوی سهام عدالت گفت: براساس ابلاغیه رهبر معظم انقلاب، شورای عالی بورس اختیار پیدا کرد تا در مورد نحوه آزادسازی سهام عدالت، میزان درصد فروش و زمان‌بندی آن تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

وی ادامه داد: براساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس، مشمولان سهام عدالت که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند می توانند فقط ۳۰ درصد از سهام در اختیار خود را در مرحله نخست به فروش برسانند و به مرور در زمینه مراحل بعدی فروش تصمیم‌گیری و زمان دقیق آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گفته فهیمی، افرادی که روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، برای فروش محدودیتی ندارند و بعد از آزادسازی می‌توانند نسبت به فروش سهام عدالت خود تصمیم‌گیری  کنند.

سخنگوی سهام عدالت با تاکید بر اینکه آزادسازی سهام عدالت زودتر از موعد مقرر و از ۱۰ خرداد آغاز خواهد شد، افزود: زمانی که همه زیرساخت‌ها و مقررات آزادسازی سهام عدالت نهایی شد، شورای عالی بورس تصمیم گرفت تا اجازه فروش ۳۰ درصدی این سهام را زودتر از مدت در نظر گرفته شده به دارندگان سهام بدهد.

وی با اشاره بر تاکید رییس جمهوری مبنی بر استفاده از شبکه‌های بانکی برای آزادسازی سهام عدالت و فروش سهام در اختیار مشمولان گفت: در این زمینه رویه، مقررات و الزامات لازم نهایی شده است و براساس آن بانک‌ها از روز  (سه‌شنبه) اجازه دارند تا سفارش برای فروش ۳۰ درصدی را از مشتریان دریافت کنند و بعد از آن سفارش‌ها را به تدریج به فروش می رسانند و مبلغ مورد نظر را به حساب این افراد واریز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی افزود: بانک‌ها از ۱۰ خرداد که آزادسازی سهام عدالت انجام می‌شود و امکان فروش سهام عدالت برای آنها مهیا خواهد شد، سهام سفارش شده را براساس وضعیت بازار و میزان تقاضایی که برای هر سهام وجود دارد در یک روز یا در روزهای متوالی به فروش می‌رسانند و مبلغ تعیین شده را ظرف چند روز به حساب مشمولان نهایی واریز خواهند کرد.