۰ نفر

رسیدن به آستانه مرحله مهار کرونا در کشور

۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبر: 440974
رسیدن به آستانه مرحله مهار کرونا در کشور

رییس‌جمهور گفت: روند کاهشی شیوع کرونا و رسیدن به مرحله کنترل آن در کشور نتیجه همکاری مردم با مسوولان و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه روسای کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ابراز خرسندی از روند کاهشی شیوع کرونا و رسیدن به آستانه مرحله مهار آن در کشور، افزود: دستیابی به این موفقیت نتیجه همکاری مردم با مسوولان و رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در جامعه است.

وی ادامه داد: البته در چند استانی که به علت رعایت نکردن کامل دستورالعمل‌ها شیوع بیماری رشد یافته است، مسوولین باید نظارت‌های خود را تقویت کنند و هشدارها و آگاهی‌های لازم برای رعایت دستورالعمل‌ها به مردم داده شود.

وی کوتاه شدن دوره بستری بیماران را نشان از موفقیت در کنترل شیوع بیماری و علامتی برای رسیدن به مرحله مهار ویروس در آینده نزدیک دانست و گفت: با توجه به هشدارهایی که مسوولان وزارت بهداشت و درمان  بر اساس برخی مطالعات و تحقیقات درباره شیوع مجدد این ویروس در فصل پاییز می‌دهند، می‌بایست با آگاهی‌بخشی و هشدارهای لازم و تداوم رعایت دستورالعمل‌ها نگرانی‌ها در این زمینه را برطرف کنیم.

رئیس‌جمهور افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های کمیته‌های مختلف ستاد ملی مقابله با کرونا با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته امیدواریم که فعالیت‌ها در کشور و امور مردم نیز مجدد دچار محدودیت‌های سخت نشده و در عین حال سلامت جامعه و مردم نیز تأمین شود.

روحانی اظهار داشت: کمیته آموزش ستاد ملی مقابله با کرونا در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی برنامه‌ها و طرح‌هایی را در نظر گرفته‌اند که ضمن تداوم آموزش آنلاین در فضای مجازی، سلامت کادر آموزشی، دانشجویان و دانش‌آموزان هنگام حضور در کلاس‌ها و رشته‌هایی که الزام به آموزش حضوری دارند نیز تأمین و تضمین شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: کمیته آموزش نیز موظف شد تا اوایل تیر ماه برنامه مورد نیاز برای آموزش و پرورش و آموزش عالی را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه نماید که چگونه عقب‌ماندگی‌های آموزشی را جبران خواهند کرد و در عین حال سال تحصیلی جدید چگونه برگزار خواهد شد.

روحانی افزود: در زمینه بقاع متبرکه و زیارتگاه‌ها نیز با توجه به رایزنی‌ها و جلسات متعددی که کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا با متولیان این اماکن داشته‌اند، مقرر شده بعد از عید سعید فطر با شرایطی که اعلام خواهد شد، این اماکن بازگشایی شود و امیدواریم با رعایت این شرایط و دستورالعمل‌ها از سوی عاشقان اهل بیت(ع) و مردم شریف امکان زیارت این بقاع متبرکه فراهم شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت دقت در نظارت‌ها، اظهار داشت: اگرچه گزارش‌ها حکایت از رعایت دستورالعمل‌ها به میزان بالایی از سوی مردم دارد، اما دستگاه‌های ذیربط نیز می‌بایست بر اجرای این دستورالعمل‌ها و مراقبت‌ها از سوی اصناف، کسب و کارها  و مکان‌های پر رفت و آمد، همچنان اهتمام  داشته باشند.