۰ نفر

مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هم مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۴
کد خبر: 439184
مشاغل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای هم مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند

دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: مشاغل فرهنگی و هنری برای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا مراجعه کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا یکی از سیاستهای وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاهها و صیانت از نیروهای کار است و براین اساس 13رسته شغلی شناسایی شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره مند شوند.

این کسب و کارها می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کنند. البته وزارت کار یک میلیون واحد اقتصادی آسیب دیده از کرونا که سه میلیون شاغل بیمه شده در آنها مشغول کار بوده‌اند را شناسایی کرده و با ارسال پیامک، آنها را مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا اعلام کرده است. در این پیامک اعلام شده کارفرمایان در صورت تمایل می‌توانند برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کنند.

دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در اطلاعیه‌ای از صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه دعوت کرد تا برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا مراجعه کنند.

دفتر اقتصاد فرهنگ و هنر معاونت توسعه مدیریت و منابع این وزارت‌خانه از صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه که اطلاعاتشان را طی هفته گذشته در سامانه ساماندهی کرونای این وزارتخانه ثبت نمودند، دعوت کرد تا برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا به آدرس https://corona kara.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

برابر با اطلاع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این سامانه از امروز برای ثبت تقاضا آغاز به کار کرده است.